Spring naar de navigatie | de inhoud

Mijn vissers verhaal

Auteur Reacties (4)
Frans hoi,

Ik wou even kwijt, hoe ik eigeleijk begonnen ben met vissen. Klinkt mss wel wat raar. Maar je zult wel snapen waarom ik het je ga vertellen. Toen ik nog klein was gingen vader en ik jagen, ik zelf had het er niet zo voor om dieren te doden. Ik zei ik wil niet dat je dieren dood pa. Men vader begon te lachen en zei:" haha je kunt beter een visser worden:) ) Ik dacht in mijn eigen euh visser en dacht dat mijn vader het echt meende. Dus ging ik samen met wat vrienden naar het bos een goede stok zoeken. Toen een draadje uit mihjn moeder's naaiset gepakt en dan een haakje eraan wat een vriend van mij nog had liggen. En toen gingen we met zen alle vissen en het viel eigelijk best wel mee. Ookal hadde we niks gevangen (hihi). Ik zou graag is willen weten hoe het is gekomen dat jullie zijn gaan vissen en nog steeds doen of juist niet meer doen.

Groet,
30/03/2005 04:33u  
Koen
website
Beste Frans,
Dat is wel een sterk verhaal! Ik ben begonnen met vissen toen ik 6 jaar was. Ik had een paar bamboestokken, dobbers, lijntjes, loodjes, haken enzovoorts gekregen van mijn bompa. Ik ging toen wel eens op voorntjes vissen met mijn vader in een klein vijvertje in de buurt. Toen ik wat ouder was ben ik dan naar een grotere vijver gegaan waar ik men eerste brasem ving. Toen ik op een dag een man een enorme karper zag vangen was ik verkocht. Ik ben toen ook op karper beginnen vissen. Meestal vis ik op karper. Maar ik ga ook regelmatig eens op zee vissen. Lekker in de pan!!! Of op snoek met een spinhengeltje en wat rapala's. Maar karpervissen blijft men passie.

groeten,
Koen.
02/06/2005 22:23u  
kenny
ik ging vroeger voor de eerste keer vissen met mijn pa op meyland dit was reuze lek ik ving toen een aantal kleine kerpers met een hanlijn ik was verkocht en heb toen een paar jaar op karpertjes ca 1-2 kg en daarna toen ik dit kon ben ik alleen op baasem gaan vissen nu vis ik op karper met een karperlijn en dit is en blijft hopelijk mijn passie
06/01/2006 03:26u  
patricia
mijn man en nu 10 jarige zoon zijn karpervissers.mijn man al heel lang en onze zoon sinds 2 jaar met rotpot!! inmiddels heeft hij al aardig wat mooie jongens/dames gevangen.binnenkort zal er waarschijnlijk ook wel een foto komen op deze site.momenteel zitten de mannen al drie dagen/nachten aan het water.zoon heeft 3 mooie snoeken te pakken genomen en man is wachtende! zelf vis ik ook wel maar vnl op witvis.ik heb ooit 1 karper gevangen op een vaste stok met een made dus alles is mogelijk!! tot de volgede keer en vang ze fam.vd heuvel utrecht p.s vimaat welkom!!!
06/05/2006 04:38u  
angelo
hallo allemaal,wij zijn een vader en zoon die verfente karpervissers zijn.wij hebben al veel mooie karpers gevangen op verschillende lokaties.nu hebben we deze zomer eens op park de watertoren(overvecht)willen proberen.we hebben nu al ruim 6 sessies van gemiddeld 4 dagen daar gezeten en niks gevangen.wel veel dode karpers gezien!!! zo zonde,nu zijn we dus op zoek naar een leuk watertje waar we wel iets vangen,vissen is leuk maar een mooie karper wil ik nu ook wel eens zien!! maarseveen zijn we uitgekeken,en wij moeten alles met de fiets doen.park transwijk vonden we ook niks en we houden niet van kanaalvissen.wie weet er hier in utrecht een mooi plekje waar wij eens kunnen gaan proberen??verder heb ik nog 2 beepers te koop.beast,digitaal display,soundbox,15 meter kabel,1 beeper heeft een klein defect wat zelf te verhelpen is.prijs 40 euro.is er iemand die intersse heeft of een mooi watertje weet meld het ons dan.vriendelijk bedankt
29/05/2006 14:35u  

Reageren  

Terug naar de navigatie | de inhoud