Spring naar de navigatie | de inhoud

Brood vissen

Auteur Reacties (9)
Jelle V W ...
kan iemand even uitleggen juist hoe je met brood op karper vist ...???...ik probeer eens iets nieuw uit
30/06/2006 22:26u  
Koen
website
ik gebruik al enkele jaren 2 manieren om met brood op karper te vissen.

1) De eerste is met een drijvend stukje brood. Knoop je haak rechtstreeks aan je hoofdlijn prik er een stukje brood op. Maak het brood wat nat zodat je een beetje werpgewicht hebt. (pendelworp) voer nog enkele stukjes brood en nu gewoon wachten tot die karper naar boven komt...

2) Gebruik een dobber montage en vis met een broodpluim op ongeveer een halve meter tot een meter diep. Dit werkt zeer goed in de nabijheid van waterplanten. Het enige nadeel is dat veel kleine visjes het brood eraf zuigen...

Probeer het maar eens, en laat maar weten of het gewerkt heeft. Groetjes, Koen.
02/07/2006 21:27u  
Jelle V.W.
Hallo Koen ..na jou tactiek gelezen te hebben ben ik meteen naar de visput gereden ...ik heb een kleine karper van 6.7 kg gevangen. met de eerste techniek. Zou je me misschien is willen helpen op m'n vraag van karperonerlijnen te knopen?
03/07/2006 02:24u  
niels probeer eens met een lood en dan een lange onderlijn tot 20 cm onder de oppervlakte en dan gwn aan de haak
20/12/2006 14:39u  
Kevin Is er eigenlijk een optimale temperatuur of plaats ofzo om op karper te vissen, en bestaat er ook zoiets als beste lokaas of beste voer?
02/01/2007 14:20u  
lange
tegen woordig kun je ook brood kopen dat al van zijn eigen blijft drijven
13/02/2007 19:23u  
tom
ik vis ook al enkele jaren met brood koen en dat levert bij warm weer heel veel en heel dikke karper op greetz tom
23/03/2007 19:29u  
tom
ahja ps pistolees zijn nog beter hang er maar een groot stuk aan en je zult zien daag
23/03/2007 19:30u  
kees je stinkt
27/04/2008 17:43u  
valeir
website
Ik monteer mijn haak aan een onderlijn van Sufix fluor carbon
mag gerust 1m lang zijn.
Voordeel is dat ze deze lijn niet zo goed waarnemen op het water.
En als er vaak met drijvend aas gevist wordt zijn de karpers,
na een tijdje nogal lijnschuw.
Ook een klets mayonaise op je broodkorst smeren werkt prima.
Ze komen op die uitdeinende vetvlek af!
13/05/2008 13:11u  

Reageren  

Terug naar de navigatie | de inhoud