Beginnersvragen
| Auteur | Reacties (182) |
|---|---|
| Jacques H. | Dag beste karpervissers! Ik ben (of was?) eigenlijk een fanatieke witvisser, maar hoe langer hoe meer interesseert het karpervissen mij nu ook. Ik heb het al 1x geprobeerd: helaas niets gevangen... Mijn vraag is heel simpel: hoe vang je karper? :-P Alle tips en uitleg stel ik zeer op prijs. Ik vraag me bijvoorbeeld vooral af wat de beste voermethoden zijn. Groeten! |
| 08/09/2004 03:45u | |
|
peter van zundert
website |
hoi Jacques, er is aan volop info te komen over het vangen van een karper, ga ook eens naar de waterkant en probeer eens een gesprekje met een karpervisser te houden. mvg, peter |
| 11/09/2004 15:15u | |
| Jacques H. | Hmm, zal ik zeker eens doen, Peter. Bedankt. |
| 14/09/2004 06:36u | |
| Frans | ik zou mss ook wel is naar een winkel gaan voor karper materiaal want met gewone hengels haal je geen karper bove he Greetz |
| 30/03/2005 04:24u | |
| jefken | 35/100 probeer is met frolic(=hondenvoer)>>tip |
| 04/04/2005 21:08u | |
| JoRiSkE | Ge moet gewoon wat creatief zijn met dat vette karpervoer! Probeer eens een combinatie van hieronder (de bovenste twee heb ik zelf al getest met goed resultaat): - gehaktballetjes - heel donker brood pletten en moes van maken met confituur (ik zeg niet welke confituur ik gebruik, dat is beroepsgeheim, lol ;-P) - elektrisch geladen kogellagers, muhaha |
| 06/05/2005 02:05u | |
|
struyve tom
|
yooo jaques , wat ik persoonlijk de beste manier vind om snel en veel karper te vangen kan je het beste voeren met hennep en met pellets .probeer het maar eens !! |
| 13/05/2005 21:01u | |
|
Koen
website |
Idd, ik ben overlaatst ook nog gaan vissen... heb gevoerd met pellets en gevist met vismeelboilies en heel goed gevangen. Die karperpellets zijn echt effectief lokvoer! Groetjes en goeie vangsten, Koen. |
| 18/05/2005 05:58u | |
| erkam | Ik heb vorig week een snoek van 1.5 meter gevangen met een klein karpertje |
| 19/06/2005 20:46u | |
|
ritchie
|
ik ben gisteren gaan vissen op karper. 1hengel, gevoerd met hennep gebroken boilies en mais. (onder de wilgen) normaal brengt dit altijt wel enkele mooie karpertjes op van een 7 tal kiklo. maar nu was het veel te heet (30 c). weet iemand hier hoe te vissen met warm weer. ritchie |
| 24/06/2005 18:27u | |
| erkam | ik heb een brasem van 60 pond gevangen met eieren |
| 26/06/2005 05:50u | |
| ritchie | mo jong toch da kan ni |
| 28/06/2005 00:49u | |
|
Koen
website |
een brasem van 60 pond lijkt me nogal overdreven :-) ritchie, je kan met zo'n warm weer eens proberen drijvend te vissen met wat brood ofzo. groetjes |
| 01/07/2005 18:20u | |
|
Piet de boer
|
Spring in het water met boilies en eieren aan jezelf en dan komen ze vanzelf na je toe. EN je moet in de zee vissen en niet bij de kant maar in het midden. |
| 18/07/2005 02:24u | |
|
jef666
|
ik had is een keer met een heel klein stukje brood aan een heel klein haakje prongeluk een karper gevangen en ddat vond ik wel leuk dus nu leg ik een maiskorrel op de bodem en probeer er weer een te vangen er zat wel een karper aan te sabbelen. |
| 21/07/2005 18:56u | |
|
karpers rulez
website |
probeer het is met deze mix, 50% paneermeel. 50% witte kristal suiker. doe de paneermeel en de suiker door elkaar en voeg water oe totdat het klonterig word, da moet je roeren. daarna moet je het in je voerkorfje doen of strooien zodat er karpers op af komen. succes ermee! |
| 15/08/2005 01:54u | |
| hasaaananana | ik heb een kabeljouw in het zoetwater gevangen van 2000pond met een tuig van 55g |
| 18/08/2005 04:54u | |
| erkam | Ik heb een voorn van 5cm gevangen met een boilie van 10 cm |
| 02/10/2005 03:30u | |
| erkam | en toen was het voorntje 15 cm geworden opeebs |
| 02/10/2005 03:31u | |
|
martijn
website |
gewoon met een mix van mais bolies hannep en pellets vissen als tip gewoon voovoeren ongeveer 1 kilo per keer |
| 05/10/2005 02:05u | |
|
mitchel
|
een leuke site mooie plaatjes ... maar ik heb een vraag wat is de beste manier om met bolies te visse met je lood |
| 02/11/2005 18:47u | |
|
kenny
|
ik zou gewoon een een boili'e onder u haak maken met een hair dit kunt u op de meeste sites wel vinden hoor ik vis ook zo en heb toch al verschillende mooie beestjes gevangen |
| 06/01/2006 03:11u | |
| Mark | k heb gister met de pen een 31 ponder gevanguh. |
| 11/01/2006 23:33u | |
|
Jelle
|
gisteren gaan karpervissen en een vis van 32 kilo gevangen ..foto's kun je terugvinden op het internet.. hallo jaques, probeer eens met vismeel te vissen ..voeder een paar dagen van te voren met hennep en pellets! lukt ook wel.. euh ..doet da goe e ..zie da je nog veel karper bovenhaalt |
| 26/01/2006 03:23u | |
|
niels
|
hallo karperfanaten, hoe zou ik best te werk gaan op albertkanaal??? voeren, rig enz.... jaques, wat ook mooie vangsten oplevert 1kggranen+1kgtrouvit korrels+kaviaar flavour 5ml. meng dit geheel goed laat een nachtje trekken. verdeel dit geheel in 3 dag1 voorvoeren op stek binnen 1vierkante meter. dag 2 hetzelfde als dag 1 maar met een 10tal gemalen boilies.(waarmee je gaat vissen) dag3 (de visdag) voeren zoals dag 2. aan de haak een boilie, dop de boilie eventjes in flavour kaviar ,met pva 3tal boilies in 2 gebroken. telkens je een vis gevangen hebt een pva met een 6tal boilies in 2 aan de haak. telkens als je u inwerpt over de stek gooien en u zo op het plijn te trekken zodat je de vis niet afschrikt. er wordt gezegd veel voeren is veel vis meestal is het juist omgekeerd en zeker op dressuur water. veel succes en wachtend op een gunstig antwoord mvg niels |
| 28/01/2006 05:52u | |
|
niels
|
wat ook heel belangrijk is jaque, als je gaat voorvoeren altijd hetzelfde tijdstip. ik ben er van overtuigd dat je ze gaat boven halen ;-) vang ze!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
| 28/01/2006 05:59u | |
|
Vincent
|
Probeer kattenbrokken ( geen paté ), wel even de avond er voor (als je overdag gaat vissen) de kattenbrokken in een bakje doen en 1 minuut in de magnetron en dan laten afkoelen en je kunt er doe volgende dag mee vissen. |
| 07/03/2006 23:44u | |
| mathy | hey , voor karper kan je best voeren met pellets. ik heb ze getest in onze siervijver , de kois werden zot!! en anders met een drijvende korst , dat vind ik altijd leuk dan kan je de beet zien. gelooft mij ma :) greetz mathy |
| 23/04/2006 17:30u | |
|
angelo
|
hallo vissers ik ben op zoek naar iemand de het ziet zitten om met mij te vissen ik ben een man 36 leef voor het vissen zech maar ik ben op zoek naar iemand de het zelfde denkt en ook veel tijd er aan wil binden echter heb ik geen auto dat is wel jammer wie wil er met mij of met wie mag ik gaan ik heb geen eisen echter ben ik niet voor voor drank ik drink zelf niet en ben ook geen homo<<p ik heb mijn eigen tent die net groot genoeg is voor mij en mijn spullen |
| 07/05/2006 06:10u | |
|
angelo
|
Jacques hallo en welkom bij de rest van de karper vissers wot tof dat je op karper gaat vissen alleen wat de beste voor het voeren is waar jij vertrouwen in hebt dus lig je met alles op de grond en heb jij daar een goed gevoel bij moet je het zo doen toch zijn er bladen die je zeggen hoe je moet voeren echter doe ik het niet zo ik heb zo mijn eigen dingen sorry voor iedereen maar ik leg het nog niet uit ik doe dit noch wel ik zit er mee te proberen later hier over meer Jacques kijk is naar/ travit /monster crab pallets /mais /tijgernoten/maden kapotte bollie.s van dit maar ik zeg niet hoe kun je een voer plek maken ik heb het ook gedaan wat ik doe het noch steeds ik tel 6/10 runs op een dag dit zijn wel dressuer vissen dus geen wild water vissen Jacques. denk gewoon wat jij zou doen en probeer zo iets op te bouwen je zal zien dat je eerst niks vang maar de aanhouder wint en weet ik zeker dat het je lukt |
| 17/05/2006 13:32u | |
|
Sven
|
Ik had even een vraag, ik vis nog niet zo lang op karpers en heb dr ook nog nooit 1 gevangen ik heb verschillende tips van de site geprobeerd maar nog niks gevangen :-( kan iemand mij vertellen welke bollies het beste zijn en of je ook met hondenbrokken kan vissen? alvast bedankt !!! |
| 18/05/2006 22:42u | |
|
Dirk
|
@Sven: Hondenbrokken is een prachtig middel, zorg wel dat ze ongeveer 2x2 cm zijn en aardig krokant (zodat je niet de verkeerde koopt. Die frolics werken ook goed (gehoord) maar is zinkend!! In deze tijd van het jaar is niks mooier als 's avonds van 9 tot 11 drijvend op die joekels te vissen in een plaatselijke sloot, toch? Tactiek: De karpers bewegen zich vaak langs de kant, zorg dus dat je van tevoren al (zonder ze te storen) bekijkt waar ze bezig zijn en welke kant ze langzaam op zwemmen. Maak dan een stekkie, met 5 brokken die je in het water dumpt en 1 of 2 doe je aan je hair. Een asende karper inspecteert alles aan de oppervlakte, en slurpt dit langzaam naar binnen. HEB GEDULD!! Denk er daarnaast wel bij na welke kleding je aantrekt, en ga op je hurken zitten of neem een kussentje mee, dit is erg belangrijk bij het oever-karperen!! Veel vangplezier, en zet de foto's even online natuurlijk! |
| 30/06/2006 03:29u | |
|
Jelle V W ...
|
Je moet is proberen met kattebrokken...al veel mee gevangen ...gwn zelf boilies maken met kattebrokken in ... |
| 30/06/2006 22:21u | |
|
rene
|
Karper vangen kan ook zonder voor te voeren, laat die boilie bombardementen maar achter wege. dan laat je het boilie vissen voor iedereen leuk!! (voeren geeft geen garantie, en vooral niet voor grotere vissen) |
| 04/07/2006 03:37u | |
|
Jelle
|
Hallo Jacques..luister naar de goede raad van rene.. je hoeft helemaal niet te voederen voor grote karper te vangen ... Je kan misschien is proberen met kaas... heb ik een 10 ponder mee gevangen mvg |
| 05/07/2006 22:01u | |
|
ik
|
ik wil graag vissen met brood maar ùijn brood bleeft niet op de haak wat moet ik doen??? |
| 18/07/2006 01:14u | |
| justin uit holland | ben je belg, lijkt me logies dat je het niet snapt, je moet het brood met koffiemelk of gewoone melk of weater mengen, en dan blijft het kleven, en je moet het ook niet in dezon laten liggenm want dan wordt het hard, je moet zorgen dat het brood blijft kleven |
| 18/07/2006 05:01u | |
|
Beau
|
Ik ging vandaag rond 13:00 uur vissen met een broodkorst en na een kwartiertje vissen zag ik al de eerste karper !! ik gooide me broodkorst vlak voor ze kop en ja hoor !! hij pakte het meteen, ik heb zo'n 20 minuten staan vechten tegen dat moster maar uiteindelijk brak mijn lijn.. ik heb nog een vraagje aan een paar mensen met ervaring ? hoe vis je met katten brokken op karper heb je dan een speciale rig nodig ??? of kan ik zelf ook wat maken ? |
| 19/07/2006 21:02u | |
|
tijs
|
Dat vraag ik mij ook af, Beau. Heb kattenbrokken eens geprobeerd met een hair maar als ik mijn aasnaald erdoor wou steken brak de kattenbrok in twee. Dan geprobeerd om het ff te laten weken, dan werden ze te slap. Dus ik vermoed dat je ze eerst laat weken, dan op je hair en vervolgens weer laat drogen??? |
| 25/07/2006 16:36u | |
| Kurt | Voor het karperen bij warmere temperaturen zijn kattebrokken inderdaad een goed alternatief. Hiervoor neem ik de Wiskas kattenbrokken met tonijn. Heel leuk maar verdomt moeilijk is het vissen met dobber onder overhangende struiken. Zorg er wel voor dat je goede camouflage-kledij draagt. Wil je toch op iets grotere afstand werken, dan kan je een blik kattenvoer met tonijn mengen met 200 gr chaplure en 200 gr maismeel. Het blijft relatief goed aan een grote haak hangen (min nr 6) |
| 10/08/2006 05:19u | |
| de ballans | ik heb een karper gevangen van 60pond met een vleeskroket,probeer maar |
| 21/08/2006 01:09u | |
|
Gerben
|
Beste karpervissers, Ik ben nog erg onervaren in het karpervissen (dit is mijn eerste seizoen) en heb gemerkt dat vragen in de sportviswinkel of langs de waterkant niet altijd werkt. Mensen willen niet graag hun ''geheimen'' van het vissen praten. Wel over hoe groot hun laatste vangst was. Dus probeer ik het via deze weg: Hoe vis ik met een pop-up, waar en wanneer? Alvast bedankt voor de moeite. |
| 23/08/2006 18:57u | |
|
paul
website |
hallo allemaal ik vis nu een aantal jaar op karper. Ik heb er al een heleboel gevangen. Eigenlijk vis ik telkens met ander voer de ene keer gewoon met boillies de andere keer met mais. de laatste tijd vis ik veel met een mix. Je koopt een kilo of 2 hennep, 2 kilo mais en een kilo boillies ( eigen keus). een avond van te voren gooi ik 1 kilo hennep en mais op twee plekken. de volgende avond ga ik er vissen en gooi ik er nog wat hennep en mais in. dan doe ik 1 boillie, een paar stukken mais en soms een paar stukken hennep aan mijn hair. De mais en hennep kook ik van te voren wel. bij de mais doe ik meestal wijn of bier ( zo wordt het zoeter). hiermee heb ik al een aantal keer succes gehad en vooral veel grote karpers gevangen. succes allemaal |
| 06/09/2006 02:01u | |
|
stef
|
wanneer stopt het karperseizoen of kan je gans het jaar door op karper vissen groetjes stef |
| 17/10/2006 23:58u | |
|
Koen
website |
Beste Stef, In feite kan je heel het jaar op karper vissen... tegen dat het echt koud begint te worden zullen de vangsten wel wat teruglopen. Ik heb in putje winter (jaren geleden) ook al mooie karper gevangen. zie link foto: http://karpervissen.fietsenkris.be/fotos/eigen/4/ Zie wel dat je je voldoende warm aankleed, want ik was toen zowat half bevroren. |
| 21/10/2006 18:24u | |
|
carpmaster
|
merci voor de informatie koen stef |
| 24/10/2006 01:27u | |
|
nick schildermans
|
hoe maak je palets????? |
| 24/10/2006 03:00u | |
|
nick schildermans
|
ow ik weet hoe ik palets moet maken |
| 24/10/2006 03:05u | |
|
nick schildermans
|
30procent volkoren tarwemeel 30procent maies meel 20procent griesmeel 20procent vismeel een scheutje maieskiem olie in worsten maken met deeg spuit in stukken snijen 1 week op karton laten drogen niet verder zege |
| 24/10/2006 03:07u | |
| visserke | Vis eens met de pen en wat mais korrels bij de lelies of bij takken of onder een boom,succes gegarandeerd! |
| 05/02/2007 22:15u | |
| joel | je kunt ook een honden koekje van frolk gebruiken helpt goed!! veel suc6 en veel plezier doei |
| 21/02/2007 12:37u | |
| lioi | io9o |
| 21/02/2007 12:37u | |
|
Niels
|
ik ben een beginnende karpervisser ik weet al veel over loodmontages maar kweet niet veel over boiles en pellets en voeren wat zijn goede kant en klaar boilies en pellets en hoe moet ik voeren alle tips zijn welkom |
| 22/02/2007 20:26u | |
|
Niels
|
en ik zou ook nog wat tips willen over het karpervissen op de rivier. Alvast bedankt |
| 23/02/2007 11:44u | |
|
angelo
|
nou iegenlijk is het heel simpel je pakt je spullen gaat naar het water waarvan jij denkt dat er kaper zit dat wetende bouw je alles op vervolgens ga je op de plek liggen die je al een poos beaasd als dat gedaan is vervolg je je weg met het in orde maken van tent spullen dingen klaar leggen die je in de nacht nodig bent zodat je niet hoeft te zoeken als dat gedaan is w8 je tot 1 van je piepers af gaat je staat op slaat aan drilt je vangst weegt hem vervolgens schiet je een paar foto,s want dat moet ook gedaan worden vergeet niet je vis na te kijken op ziekte is dit wel het geval smeer hem in met media carp dit kan je bijna overal halen je laat de vis weer te water en biginT weer van voor af aan zo vang ik meestal wel karper hopelijk heb je hier wat aan VANGSE ANGELO |
| 23/02/2007 12:53u | |
|
Niels
|
maar wat moet ik als aas gebruiken op de rivier |
| 23/02/2007 16:03u | |
| luc | wanneer begint het karper seizoen eigenlijk weer:P:D |
| 04/03/2007 16:33u | |
| Niels | wanneer de lente begint |
| 04/03/2007 21:52u | |
| Jasper | gebruiken julie nooit een onthaakmat? |
| 06/03/2007 17:41u | |
| Niels | jawel |
| 06/03/2007 22:07u | |
| Niels | Zou het gaan om met peperkoek te vissen op de rivier want ik heb eens ergens op een site gelezen dat de karpers er zot op zijn gewoon er bollen van rollen en dan zoals bij het statisch vissen. |
| 07/03/2007 13:58u | |
|
born2bewild
|
Hallo! ik vis nu al een paar jaar op karper en heb de smaak volledig te pakken! Ik viste altijd met pellets en boilies dat ik kant en klaar kocht. Nu heb ik zelf eens boilies willen bakken, niet uit ingredienten die ik afgewogen heb en zo, maar uit een mix waar er behalve smaakstoffen niks meer aan toe te voegen was. Er waren verschillende soorten (scopex, tutti-frutti, hemp,..) ikzelf heb een emmertje hemp mix genomen, heb de boilies dan gerold en gebakken, ze zien er perfect uit! Maar... ik vang er niks mee lol. (ben er vandaag mee geweest gaan vissen. 1 hengel met pellets, de andere hengel met mn boilies van die hemp mix, met pellets heb ik gevangen, met mijn boilies niks) Wat doe ik verkeerd? (als smaakstof heb ik alleen maar een klein hoeveelheid luquid toegevoegd) Ik die dacht dat karperzot was achter kempzaad. Vroeger viste ik altijd met pellets, tutti-frutti boilies, en scopex boilies (die kant en klaar waren) En ik voerde nooit van tevoren. |
| 10/03/2007 22:12u | |
|
born2dewild
|
Btw, ze ruiken wel beter dan de boilies die ik kant en klaar kocht! |
| 10/03/2007 22:14u | |
|
nick schildermans
|
born2bewild als ik jouw was zou ik een voerplek maken van 30-50boilies 2uurtjes laten rusten en dan daar terug vissen als je dan niks vangt zou ik gewoon andere flavor toe voegen zoals spice vismeel carlic of peache |
| 11/03/2007 18:22u | |
|
nick schildermans
|
als je betere boilies ziet te maken zeg het me dan ok |
| 11/03/2007 18:24u | |
|
born2bewild
|
Ik had geen voerplek gemaakt. Heb ik trouwens nooit gedaan met de kant en klaar boilies en pellets die ik anders gebruik. Maar volgende keer dat ik ga karperen zal ik het zeker doen! Jammergenoeg zal dat niet voor meteen zijn. |
| 11/03/2007 19:53u | |
| Niels | Kan je bij een pop up er 0.200 gram aan hangen, zinkt hij dan?Maar wel met een combinatie van een inline lood |
| 17/03/2007 12:58u | |
|
geranimo1
|
niels ge bedoeld 200 gr werplood ???? |
| 22/03/2007 23:03u | |
| Niels | nee de loodhagel waardoor de pop-up op juiste hoogt van de grond blijft die 0.200 gram en een inline lood van 120 gram achter de rig |
| 27/03/2007 15:32u | |
|
sonnyvercammen
|
hallo ik ben sonny vis al 2 jaar op karper ik zou graag op het kanaal beginnen maar weet aleen niet oe ak er aan moet beginne ? kan me iemand raad geve |
| 03/04/2007 09:41u | |
| Niels | Ik heb gehoord dat maisboilies de beste zijn op de rivier en ook gezien dat ze er karpers mee vange maar zouden ze echt zo goed zijn ? anders welke? ik ga vissen op een put waar twee rivieren samen komen en als 1 rivier samen komen de put heeft zon diameter van 50 m? heeft iemand hier tips voor? |
| 10/04/2007 23:26u | |
|
Sam De Wolf
|
Eerst goede boilies kopen. Goede boilies vind je in Anzegem Holstraat 1 (Acs Baits). Of ga naar de website ---> www.acsbaits.be BEL EERST OP VOORHAND VOOR GROTE BESTELLINGEN. |
| 16/04/2007 21:28u | |
|
jelle 2
|
jullie praten allemaal over pennen mar zijn dat niet gewoon dobbers of ben ik gek ??? beginertje groet u |
| 28/04/2007 13:32u | |
| Niels | ja het zijn een soort van dobbers |
| 29/04/2007 15:58u | |
| michiel | hallo, ik vis al lang op karpers maar ik vang altijd de kleinste :s ik weeet niet hoe dit komt maar ik zou graag wel eens een grote vangen van 10 kg ofzo hoe moet ik dit doen? ik vis altijd met meelworm of brood ... |
| 30/04/2007 13:41u | |
| Stijn | ik ga morgen gaan karperen wat zou het beste aas zijn? mais? brood? het is wel relatief warm |
| 30/04/2007 14:56u | |
| Niels | Met de korst zonder verzwaring aan de lijn |
| 02/05/2007 14:58u | |
| Niels | Als ik op de rivier ga vissen zijn dan tijgernoten een goede oplossing anders welke aassoort het riviertje is maar een meter of 5 breed en er zitten veel karpers van rond de 60 cm alle tips zijn welkom |
| 03/05/2007 20:44u | |
|
ricardo
|
komt die vis daar uberhoud wel op die plek al is hij zo mooi |
| 05/05/2007 18:07u | |
|
ricardo
|
hoe diep moet ik zitten rond deze tijd ?? |
| 05/05/2007 18:08u | |
|
naoufal
|
haallo karpervissers ik heb gehoord dat je met smack ook goed kan karperen |
| 08/05/2007 11:18u | |
|
nicolas
|
hallo ik ben beginende carpvisser heb een carp gevanegen van 7 kilo en 1 van 6.5 kilo in een visvijver waar er heel veel carp zit en ik weet de stek voor carp maar ik wil weten hoe je zelf bolies maakt en wat ik moet gebruiken en de ingredieenten en waar ik dat allemaal kan kopen ik ben van ieper wvl belgie;) mvg nicolas |
| 08/05/2007 12:33u | |
|
Bjorn
|
Hallo Ik ben een beginnende karpervisser op kanaal. Kan mij iemand instructie geven waar ik moet op letten |
| 13/05/2007 16:44u | |
| wilbert | ik heb nog nooit op karpers gevist maar wil het wel gaan doen moet ik in ondiep water of slotjes of kanalen vissen met welk aas heb ik de meeste kans ??(ik vis truwens met de feeder is dat handig of niet ?? ) Mvg. wilbert |
| 17/05/2007 00:42u | |
|
Richard
|
Hoe maak ik me karperhengel klaar om te gaan vissen, de materialen heb ik . ze hebben het over een onderlijn, lood en meer. wie kan me helpen |
| 25/05/2007 19:32u | |
| Niels | Ik ga binnenkort miss. eens karperen op de witvenputten in beerse heeft daar iemand al ervaring mee ik ga overdag en ik zou graag meer wete over welk soort boilies rigs pop-up of zinkend alle info is welkom |
| 26/05/2007 15:03u | |
|
lilly
|
ik wil op karper gaan vissen op een visput kan je mij zeggen hoe diep ik moet vissen , hoe hoog ik mijn lood moet schuiven zal ik juist op grond vissen of juist niet wie wil mij helpen |
| 24/06/2007 10:20u | |
|
Petertje
|
Ik heb nog wel een leuke tip, ik zie dat veel mensen met boilies, pallets, mais etc vissen, maar het woordje aardappel heb ik geen 1 keer gelezen, ik gebruik de aardappelen van savonds, die stamp ik flink fijn en daar voer ik mee, ook bewaar ik een aardappel of 2 en doe er een flink stuk aan als aas. Gebruik ook eens een frolic, gegarandeert feest.. Zorg ervoor dat je genoeg aas gebruikt, anders word je lastig gevallen door brasem. Gr en succes. Peter |
| 28/06/2007 10:35u | |
|
Petertje
|
En Lilly, je moet gewoon even het waterobserveren, zit de karper laag? zit de karper hoog? hoe warm is het, allemaal factoren die kunnen zeggen of je op de bodem vist of juist aan de oppervlakte, meestal zijn er veel meer vissers op een visput, wees gewoon sneakie en loop er ff langs, misschien zie je wel een methode die jou bevalt, echt vissers zullen toch niet vertellen wat hun precieze methode is... Dat heb ik al geleerd... gr |
| 28/06/2007 10:39u | |
| Niels | weet er iemand hoe je goed kunt karper vange op de aa ( rivier in de omstreken van Herentals) welk soort boilies met wat voeren alle tips zij welkom |
| 28/06/2007 20:57u | |
|
glenn
|
best karperen met zelfgemaakte bollies beste methode al die zever van in de winkel is niets waard groetjes |
| 29/06/2007 20:37u | |
|
rico
|
weet iemand mischien wat het beste aas is voor karperen ik denk namelijk kaas want had er laats 3 achter elkaar gevangen met vaste hengel gelukkig maar een paar pond anders brak me hegel natuurlijk maar ik heb nou een werp hegnel en het lukt niet met kaas weet iemand het mischien mail dan even naar rico54321@hotmail.com alvast bedankt |
| 04/07/2007 20:57u | |
|
ludo
|
ik vis nu 1 jaar en ik heb mij laten overhalen door een vriend om mij ook in te schrijven in de club voor concours te vissen heb ik gedaan maar ik sta mij laatste met wat zou ik het beste kunnen vissen op de karper zij vissen met pellets en bollies en vangen veel vis en ook zaden in hun voeder kan er mij iemand helpen. dank u en de groeten |
| 09/07/2007 14:41u | |
|
sven
|
hallo ik ben juist begonnen met karpervissen ik zou graag weten of karper ook in groeppen zwemt |
| 09/07/2007 23:24u | |
| timo | ik vis ook juist op karper en zou dat ook graag weten |
| 09/07/2007 23:26u | |
|
sven
|
b.t.w hoe kan je het beste vissen op het leopoldskanaal ik zie ze wel zwemmen maar bijten doen ze nooit ik zou graag weten hoe ik een onderlijn met lood in elkaar moet steken want ik ben pas 14 en heb al vanalles geprobeert mmet een goeie vriiend van me maar zonder resultaat kan er mij iemand helpen? alvast bedankt |
| 09/07/2007 23:27u | |
|
kevin
|
ik raad je aan om eens te proberen met een mix koop bij een dierenzaak inde buurt 1kg mais 1kg kippevoer 1kg nog wat van dat rotzooi maak neit zoveel uit laat het 2-3 dagen weken kook het zon 10-20min en voer er mee succes |
| 19/07/2007 15:27u | |
|
sander
|
wie zou is een keer met me willen vissen op karper ik ben zelf pas 13 jaar dus geen auto enz. ik ben pas 2 weken begonnen en heb al me spullen al 2-hengels (met molens baitrunners) een rodpod een vis net niet zo groot en graag zou ik ook wel tip kunnen hebben over goede karperplekken in den haag alvast bedankt |
| 24/07/2007 00:08u | |
|
clercqie
|
Hoi, ik ben een beginnend karpervisser en vis vooral in de schelde , maaar wat moet ik juist doen daar? Er is nogal grote stroming? Ik zou graag wat tips hebben , alvast bedankt!! |
| 30/07/2007 23:15u | |
|
joey
|
ik ging met brood vissen op karper na een half uurtje had ik al beet maar hij at mijn hele onderlijn op met wat kan ik nog vissen? |
| 09/08/2007 01:23u | |
| jizzel fizzel | sukkelaars |
| 09/08/2007 20:16u | |
| jizzel fizzel | ik maak mijn eigen bollen met tuna en heb er veel suces mee mijn zwaarste met die bollen is 11 kg |
| 09/08/2007 20:18u | |
| jizzel fizzel | om boelies te maken heb je een basis nodig mais meel griesmeel en vet of ontvette soja meel en dan u smaak en u flavor |
| 09/08/2007 21:19u | |
| Sith | Ik heb de leder gevangen en die had black spot op gegeten |
| 11/08/2007 13:02u | |
|
edwin
|
ik heb gister nacht en mooie graskarper gevongen met bollie henep ;) werkt zeer goed 2 dagen van te voren voeren ;) |
| 14/08/2007 00:42u | |
|
Rinokeuh!!!
|
ik vis gewoon met een drijvend stuk brood en heb er al succes mee gehad :p. mijngrootste karper had ik 4dagen geleden gevangen en die was 81cm lang en woog 11kg:). |
| 19/08/2007 19:28u | |
| jizzel fizzel | en heb je al geprobeert om boelies te maken hopelijk lukken ze brood is maar brood ee beter een goeie boelie |
| 30/08/2007 12:12u | |
| jizzel fizzel | ik voer nooit in bevaarbaar water ja maar in een leiearm of zo voer ik niet van te voor kom daar toe een boll of 10 erin en vissen maar |
| 30/08/2007 12:14u | |
| beetverklikker | ik ben net begonnen met karpervisssen en heb de spullen al maar weet nog geen snelle manier om een bollie op de haal te krijgen, kan iemand mij helpen ..? |
| 31/08/2007 11:56u | |
|
MAURICE
|
HOI MET MAURICE ZEG IK HEB HET VOLGENDE VOOR ALS IK BOILIES MAAK EN IK STEEK DIE IN ZAKKEN EN IK DOE DE LUCHT ER NATUURLIJK UIT NA EEN WEEK OF TWEE EN IK HAAL ZE ER UIT EN DAN LAAT IK DIE ONDOOIEN EN IK STEEK ER DE BOILIENAALD DOOR DAN VALLEN DIE UITEEN ZE BARSTE EN IK KOOK ZE TOT ZE BOVEN KOMEN EN DAN LAAT IK ZE AFDRUPPEN OM EEN HANDOEK WAT KAN IK DAAR AAN DOEN GRAAG EEN WOORDJE ANTWOORD GRAAG GROETJES MAURICE |
| 01/09/2007 00:02u | |
|
jens
|
ik ben pas begonnen met op karp te vissen heb eengoeie leraar maar ik heb de eerste keer bolies gemaak maar ze zijn niet zo als ik wouw wat met ik nu doe hebben jullie nu goeie recpten mail me dan naar jens_houben@hotmail.com ook als jullie nog andere tips vorr me hebben meal mij maar de groeten |
| 02/09/2007 19:48u | |
|
jens
|
hoi ik ben pas op karp aan het vissen maar heb een goeie laraar maar ik heb een vraag ik heb pas boilies gemaak en het is niet hoe ik wouw dus hebben jullie goeie recepten mail me dan pleas want heb echt nog wat tips nodig als begineling en als julie nog ander dingen heb geef het maar ik wul graag van alles proberen hoor dus ik wens iedereen een goeie vengst de groeten |
| 02/09/2007 19:52u | |
|
geert vanmol
|
de oude is nog steeds de beste manier gewoon mais aan de haak en gemalen mais in het voederkorfje of aan de kant want men moet echt niet in het midden vissen van de plas wees creatief met zoetigheden zoals honing,jam , etc en gebruik echt eten ipv al die chemische brol en boillies |
| 03/09/2007 00:38u | |
|
kevino
|
jo ge moet gwn een schel brood aan de haak binden da is te simpel |
| 15/09/2007 20:52u | |
| jizzel fizzel | voor maurice ge moet eens probeerne om er een beetje rijstcream bij te doen ik doe da ook ze zijn gewoon iets vettiger |
| 16/09/2007 10:31u | |
| edwin | voor maurice jizzel fizzel heeft wel gelijk met zijn rijstcream wil goed. ik had gister nog mooi karper 87 cm / 15 kilo ;) gr. |
| 03/10/2007 16:51u | |
|
gerjan
website |
voor karper vissen in het algemeen ,en schijf ook effe wat in het gastenboek ,g gerjan |
| 07/10/2007 14:22u | |
| jizzel fizzel | zaterdag eentje van 9 kg gevangen |
| 08/10/2007 17:47u | |
| jizzel fizzel | dat het maar vlug zomer es dan kunnen we weer gaan vissen |
| 10/12/2007 18:35u | |
| jizzel fizzel | en maurice heb je al geprobeert met de rijst cream |
| 10/12/2007 18:37u | |
|
gregory
|
hallo iedereen ik ben echt een karper visser en ik vismet iets heel speciaal ik heb er al is een paar gevangen van 17 kg en die trekken heel hard groetjes gregory |
| 07/02/2008 09:38u | |
| piedro | karper vissen is nix aan snoek vissen levend aas mooiste dat dr is |
| 24/05/2008 13:58u | |
|
karperfreak
|
mensen ik heb vandaag een pak boilies gekocht bananen smaak ik ben ermee wezen vissen op een plke waar grote en mooie karpers zwemmen kben er 4 uur agter elkaar wezen visse en heb niet eens beet gehad:S doe ik iets verkeerd of hebben jullie tips voor mij? |
| 30/06/2008 23:42u | |
|
Lars
website |
Ik heb 2 weken geleden, per ongeluk waarschijnlijk, een kleine karper gevangen, volgens men pa een goudkarper, ik schat een goede 500 - 600gram, en dit gewoon met een \'moike\' (made). Ik denk dat dit toeval is. Ze hebben mij geleerd om je aas 5-15cm boven de bodem te laten hangen en telkens een beetje omhoog te gaan als ze niet bijten. Met maïs heb ik nog gen succes gehad. |
| 30/09/2008 19:32u | |
|
richard
|
ik vis pa sinds dit jaar ok karper en voer alleen 6 boilies en wat tijgernoten op de plek waar ik vis en herhaal dit elke keer als ik een karper vang. Werkt goed ,want ik heb van die paar keer dat ik gevist heb (2 keer) ongeveer om het uur een karper aan de lijn gehad. Omdat ik nog aan het kijken was of ik karpervissen wel leuk vond ben ik maar 3 uur per dag geweest maar heb toch 4 karpers opgehaald en eentje is er losgekomen. Maarja als jonge van 15 met ADHD valt het niet mee alleen aan een vijver te zitten zolang. Maar wat ik eigelijk wilde zeggen is dat die dagen vantevoren voeren niet nodig zijn voor niet al te grote visvijvers. wel nog en vraagje Wanner begint eigelijk een karperseizoen? |
| 24/11/2008 20:21u | |
| Carp dave | Het beste seizoen is gwn vanaf begin april tot en met de winter, in het najaar, want dan gaat de karper zich vol vreten voor de winter, en op dat punt zou je ze het beste kunnen vangen, maar ook gewoon zomers in de nacht. Ik heb het al heeel vaak gedaan, elke zomer doe ik het weer met veel resultaat. Probeer het eens zou ik zeggen ;) |
| 28/12/2008 15:35u | |
| andy | zou je goed karper kunnen vangen in het Blankenbergsvaartje? |
| 12/01/2009 18:49u | |
|
Leslie
|
Wat voor een hengel heb je nodig? Hoe sterk moet de lijn zijn? Wat zijn de beste stekken? Wat voor een temparatuur is ideaal? Wat voor een tijd is ideaal? Alle antwoorden welkom, mail het a.u.b naar dit e-mail adres! leslie_schokker@hotmail.com |
| 17/02/2009 18:52u | |
| Willem | Wat voor een hengel heb je nodig? Tja, ligt er aan hoe je vist.. met de pen, 2 Lb ong. Hoe sterk moet de lijn zijn? ehm, tja, tege obstakels, of op t wijd.. op t wijd. ong 25-30 mm en opstakels 30/35 mm Wat zijn de beste stekken? dat ligt er aan Wat voor een temparatuur is ideaal? ehm, als de watertemperatuur maar goed is;) meeste succes rond de 15 graden Wat voor een tijd is ideaal? In de winter overdag, en zomers avond en nacht. Alle antwoorden welkom, mail het a.u.b naar dit e-mail adres! |
| 11/03/2009 22:24u | |
|
littleb2
|
hallo beste karpervissers ik heb dit jaar nog maar 8 keer gevist en 2 nachten ik heb er nog maar 4 gevangen en ik dacht het kan wel beter dus dan heb ik ene vraag wie weet hoe je het beste kan vissen met boilies en met welke smaak en hoe ik heb het nou over maart/april ??? |
| 23/03/2009 15:53u | |
| jolie | lol |
| 24/03/2009 14:27u | |
| Martijn | Kijk ook eens op: www.martijnvist.webs.com |
| 19/04/2009 21:43u | |
| hh | hoi |
| 21/04/2009 13:57u | |
| Frank | he mensen ik ben een nieuwe in de karpers (sinds eergisteren) en naar mijn iedee werkt het prima als je een stukje korst met een normaal lijntje (zznder een dobber) vist had na de eerste worp al 2 karpers ^^ (ik speel wel vals met 2 haakjes en een zeehengel:) maar in de uren daarna niks meer. maar als beginner moet je toch tevreden zijn met 1kleintje 7pond en een grote 24pond :P |
| 22/04/2009 20:58u | |
|
roy
|
ey man je moet gwwn vissen met maisof oud belegen kaas want doe heeft een sterke geur zelf vis ik er altijd mee ik heb altijd beet. heb nodig:HAAKJE MAAT 6 OF 8 DRAAD VOOR 3 A 4 KILO KAAS EN MAIS NATUURLIJK EN IK ZOU OOK EEN VIS TANGETJE MENEMEN LATERZZZZZ |
| 25/04/2009 23:24u | |
|
nick
|
met welke hondenbrokken kun je drijvend vissen? heb gehoord dat frolic zinkt... grtzz nick |
| 26/04/2009 20:50u | |
| rich | Frans je kan met zo een beetje met alle werphengels wel een karper binnen halen. maar of je draat sterk genoeg is dan maar de vraag en zolang je een schepnet hebt krijg je hem zo uit het water :P toch ? |
| 27/04/2009 12:56u | |
|
youro
|
weetje ik heb allemaal super dure hengels die goed de ring vaard goed te ebruiken zijn daar zijn heel wat grote vissen kan ik daar ook een karper meee vangen denken jullie? |
| 02/05/2009 07:18u | |
|
Harry
website |
Hoi allemaal. Mooie site! http://www.carptracker.nl/ Harry |
| 13/05/2009 17:35u | |
|
Justin
|
heey ff beetje uitleg!!! Voorvoeren: Kanaal = 3 a 4 weken voorvoeren met mais of duivenvoer, dat doe je in een emmer met water en een halve fles siroop , en dat laat je dan een dag weken ! en wel breed voorvoeren ! als je dat 3 weken hebt gedaan ga je een dag of 2 a 3 zitten Beekjes of vijvers= 1 week voorvoeren ! en de rest is allemaal het zelfde als bij het kanaal ! En dan hopen dat je wat vangt!! Succes bye bye zwaai zwaai |
| 16/05/2009 18:19u | |
|
Okkie
|
ik zeg, gewoon een eendepulletje vangen met een schepnet. een grote dreg door zijn zwemvliesje en weer laten gaan. Wachten tot die die grote snoek komt en toehapt. Aanslaan en het gevecht begint. Sneok geland en deze lekker roken. Het geheel malen met de staafmixer en gebruiken voor in je boliemix. dit is echt helemaal te gek!! leipe shit ouwe!! |
| 06/06/2009 19:39u | |
| Donk | SVEN jong. heb gedult...en ge zult vangen. blancken hoort bij het karper vissen. ooit 5 dagen op de maas gezeten goed gevoerd etc etc ook voor gevoerd...nada baby. wel genoten:) en als je niet van blancken houd. neem er een vaste stok bij. ik vis nu op een watertje wat me konstant platte geeft...nou en!. de karper komt wel. morgen avond zijn het de mijne...zo niet de week erop. |
| 11/06/2009 22:01u | |
|
robin
|
ik ben een paar dagen geleden ook gaan vissen met aan de ene werphengel een bananen boilie en aan de andere een calamar boilie resultaat: met de calamar een 8 kilo schubkarper ( niet al te best) en met de bananen en zware aanbeet maar het gelost. mvg robin |
| 17/06/2009 11:13u | |
| fieky | ik ben nou zoon half jaartje bezig ( op karper) en nog steeds niks gevangen veel met ervaren mensen mee gegaan maar nog steeds niks nou vroeg ik me af wat en waar de goed karper plekjes zijn gr fieky |
| 04/07/2009 17:27u | |
| fieky | en wat is een goede mix en hoe moet je dat maken in een mix machine of gewoon kneden? bedankt als je terug reageerd bedankt gr fieky |
| 04/07/2009 17:33u | |
| da maakt nie uit | Hij ,zou het raar zijn om bij boilies en pellets enn dobber te gebruiken m;v;g. |
| 05/07/2009 18:57u | |
| zander | Ik weet een goed aas:1 hard snoepje mengen met een kers en dan suiker bij doen en dan asijn en dan een nachtje laten intrekken en dan in de diepvries, groetjes:) |
| 05/07/2009 19:38u | |
|
Sneijder88
|
Hey, Ik ben pas begonnen met Karpervissen. Ik Vis met Fricandel, Boillie en brood. Fricandel gaat echt superrr maar daar hebben we in 5 zaterdagen pas 1 Karper en 1 Meerval mee gevangen . Brasems hebben we niet geteld. Iemand mischien een idee hoe je wat effectiever kunt vissen op Karper??? |
| 15/07/2009 17:15u | |
| fieky | jij doet het gelijk goed ik ben een half jaar bezig en nog steeds niks gevangen vis je met gebakken fricandellen of gewoon uit de vriezel en dan laten ontdoien gr fieky |
| 19/07/2009 20:33u | |
|
Patrick
|
Hallo mensen, Afgelopen weekend hebben we zitten nachtvissen. Van zaterdag 8 uur tot zondag morgen 5 uur geen beet gehad. Daarna nieuwe boily er aan degaan en me voerkorfje weer gevuld. Het was een klein watertje wat in een S-bocht lag. Binnen 20min de eerste graskarper er aan gehad. Helaas deze niet op de kant kunnen krijgen omdat mijn hengel helaas deze kracht niet aankon.. Ik had nog hoop na dat het topje knapte.. Maar toen ik deze graskarper om de bocht zag gaan wist ik dat het over was. Naast mij stonden bomen dus ik had niet de mogelijkheid mee telopen met het mooie beestje.. Mijn lijn zij knap en ik had meteen de moed verloren.. Opnieuw 2e hengel kaar gemaakt en op de zelfde voer plek terug gelegd.. Binnen 30min beet.. Het voelde als een hele zwaare vis.. Maar toen ik mijn draar op trok en het dichter bij de boven kant kwam geloofde ik mijn ogen niet.. Ik heb een GeelWangSchildpad gevongen.. Niet dat ik dit erg vond natuurlijk.. Wie kan nou zeggen dat ze een schildpad hebben gevonden met een schild van 35cm Haha:) Jongens sucses met het vissen groeten Patrick. |
| 22/07/2009 10:56u | |
|
jens
website |
hallo beste visfanaten Ik ben jens 15 jaar en zou graag beginnen karper vissen. ik heb wel al een paar karpers boven gehaald maar dat waren niet echt zo\'n grote (2.6kg)(1.5kg). ik heb enkele vragen Hoe zou ik het beste vissen op de vaart achter mooie karper? Welk mengsel is het beste voor te amorseren?? welk aas gebruik ik best? alvast bedankt voor jullie nuttige reacties :-) grtn jens |
| 30/07/2009 18:56u | |
|
eric
|
hallo ik ben eric ik nog maar net op karper ik ga de tips eens proberen alle tips zijn welkom help me aub welke boelis zijn de beste en hoe kom ik aan hennep en pelletjes |
| 01/08/2009 18:59u | |
|
visseisleuk
|
Als je een dierenwinkel in de buurt hebt, gewoon zo\\\'n zak lokvoer kopen met een paar maden en een blik mais (supermarkt). Lokvoer nat maken, mais en maden erin kneden en in je voerkorf doen. Alleen niet teveel voeren, dus niet bij elke inworp nieuw voer. |
| 02/08/2009 10:29u | |
|
eric
|
ok daar heb ik al iets aan ga proberen |
| 02/08/2009 22:47u | |
|
eric
|
heb geprobeerd heb 1 gevangen van 6 kilo schoon beest dank u voor de tips |
| 03/08/2009 22:35u | |
|
luc
|
Hoi, Ik heb een vraag ik vis elke week wedstrijd op karper op een put hier in de straat mijn vraag is we mogen enkel vissen met maïs of patat en voederen met maïs en kemp welk product moet ik in mijn maïs doen voor aan de haak ? en wat in de maïs voor te voederen en wat voor in de kemp ? graag wel een product dat werkt ik heb al veel geprobeerd maar ergens houd het op anders wordt het te duur . Weet u het juiste product ? ten eerste ik moet de karper op mijn plaats krijgen en die moet daar blijven . Kan iemand mij helpen ? mvgr; Luc |
| 03/08/2009 22:40u | |
|
ben
|
wat is het best om op karper te vissen op de bodem of met dobber?en wat moet je dan aan je haak doen |
| 05/08/2009 23:03u | |
|
eric
|
zijn er nog die mij tips willen geven voorbeeld welke bolies zijn de beste hoe vang je het best op bodem of niet geef maar |
| 09/08/2009 15:23u | |
|
Bramovich
website |
Beste Karper-vissers: word NU lid van: www.karperkings.hyves.nl de nieuwe website die moet uitgroeien tot een van de druk bezochtste en meest infomatieele hyves van nederland. promoot karpervissen - promoot jezelf. ondek en leer alle geheime van karpervissen. Join the karper kings nederland. thx |
| 28/08/2009 17:26u | |
| gewoon ik | Ook op een sportsite al een hoop gezeur. Mensen gat toch eens srieus met elkaar om. Misschien wordt door de hengelsport het respect weer een beetje normaal. Trouwens die erkam is ge. Gister op de pier nog een haring met uitjes en zuur gevangen. |
| 29/08/2009 09:58u | |
| Wouter | Bollies waar ik het beste mee vang is, scopex cake snachts, lekker zoet en vangt hier het beste. Monster crab overdags, stinkt behoorlijk maar vangt het beste overdags! Verder voer ik het mais, pellets ( probeer 4 verschillende smaken pellets, gooi ze bij elkaar en mengen maar.. gegarandeert beet! ) en zon 10 bollies waar je mee gaat vissen. ( tip: voer 1 dag van te voren, precies op de tijd dat je de dag erna wilt gaan vissen ). ( tip: De volgende dag weer gaan voeren, met hetzelfde.. alleen dan de helft van wat je eerst gevoert hebt ) Verder vaar ik mijn draad uit ( gewoon plastic bootje ). ( werpen maakt een klap op het water en verjaagt de karper voor een paar uur ) |
| 07/09/2009 19:28u | |
|
steven
|
hey zoek een goed boelie recept wie kan mij helpen groetjes steven |
| 18/09/2009 20:14u | |
|
razeno van de meessc
|
halo beste vissers ik ben op zoek achter een goed recept om karpers te vangen kunnnen julie me helpen en hoe moet je het doenn |
| 08/11/2009 14:04u | |
| mister x | als ikvan jou was zou ik gewoon een 16mm birthfood bollie er aanhangen en er een pva netje, met gebroken pellets en gebroken birtfood dit loopt ook goed , heb er een 18\'8 schub karper met gevangen |
| 29/12/2009 13:14u | |
|
Wubby
website |
Voor alle beginnende of ervaren vissers! Weet je niet zo goed hoe je moet beginnen, of ben je net zoals razeno van de meessc opzoek naar een goed recept om karpers te vangen. Zoek je tips voor het karpervissen! Dan kan ik je het volgende enorm aanbevelen. Ik heb dit ebook (digitaal boekje) laatst gekocht en heb er echt veel aan gehad. Het is de prijs dan ook MEER dan waard! Ik weet niet of ik hier een link toe mag voegen.. dus heb ik de link geplaatst in mijn website! http://www.paypro.nl/producten/101karpertips/1590/5746 Kun je dit ebookje niet vinden onder bovenstaande link.. Dan zou je hem kunnen vinden op www.digitaalstuderen.com onder categorie \\\"sport\\\". daar staat ie ook bij! Geloof me! uit ervaring weet, voor de beginnende karpervisser is dit boekje heeel informatief |
| 30/12/2009 14:42u | |
|
Wubby
website |
En ik kan je nog een tip geven..!!! Ik kwam hem nu net toevallig tegen! Wist niet dat ie nog online stond! http://www.paypro.nl/producten/Karpervissen/1315/5746 Ook zeer informatief! MAAR WEL DUURDER dan de vorige die ik stuurde! dus ik zou voor de eerste gaan! Groet, |
| 30/12/2009 14:55u | |
|
mike
|
karpervissen is leuk maar hoe haal je ze binnenhe mike |
| 08/01/2010 20:58u | |
|
karpervisser.
|
heee het beste is dat je een aas soort hebt waar weinig mee gevist word. boilies en mais word veel gebruikt probeer is tijgernoten. te koop bij de viswinkel 24 uur laten weken 1 uur koken met goed veel witte basterd suiker. giet se dana in een schone bak met warm water. zorg dat ze goed onder water staan 2cm ong. gooi er een beetje bier bij voor het gisten. je kan er zelf ook nog een beetje stroop bij doen. het weken en koken moet je egt doen!!!!! heel belangrijk!!!! de tijgernoot zuigt sich vol met water zodra je ze niet kookt en weekt. en de karper eet ze op. zuigen ze zich vol met water in de karper en raakt de karper verstopt en zou dus dood gaan. je kan het zo gek niet verzinne of ze eten het. je moet gewoon heel veel proberen op het water waar je graag vist. je kan 3/4 dagen van te voren voerstekken aan leggen. maar kijk wel of niet iedereen je ziet want anders zitte ze de dag dat jij wil vissen op jou stek te vissen. 4 de dag mag je redelijk wat voeren. maar bouw het steeds verder af. so dat de karper niet stamp vol zit. maar ze wel weten waar ze eten kunnen krijgen. |
| 26/01/2010 12:20u | |
|
karpervisser.
|
tijgernoten egt goed bereiden. anders kan de vis ze niet verteren. !!!!!! |
| 26/01/2010 12:24u | |
|
Kevin
|
Werkt de mix van 50% paneermeel en 50% witte basterdsuiker goed? Het lente seizoen is weer aangebroken waardoor ik mijn karperspullen weer uit de kast heb gepakt, en wil het liefst zo snel mogelijk weer een karpertje aan de haak slaan door middel van een nieuw goed werkend voertje. |
| 23/03/2010 17:30u | |
|
stef
|
Gewoon vissen met Frikandel. Werkt het beste. |
| 10/04/2010 20:30u | |
|
john pro karper
|
hee mitchel je moet eens proberen om met leadcora te visse en dan een gevlochten onderlijn mzzl |
| 29/04/2010 23:09u | |
|
David de visser
website |
Hallo karpervissers! Umm het is miss een raare vraag maar weet iemand hoeveel een hele pieper set kost met standaard en al. Alvast Bedankt! |
| 03/05/2010 21:31u | |
| sha sha | vriend niemand luisteren iedereen heeft zıjn eigen manier om karper te vangen ik van eerst een klein visje (10-12)cm met een net en dan doe ik die aan de haak heb meschien meerdasn 100 keer gevangen zo hoor maar ben ook vaak zonder vis terug gekomen contoleer het kleın visje omde 1.5 tussen 5-10 kılo vang ık zo |
| 15/05/2010 15:44u | |
|
sha sha
|
kan je ook fotos sturen als je wıl |
| 15/05/2010 15:45u | |
|
jboy
|
hallo ik wil graag weten hoe je het beste met bolie kan vissen ik heb nou witte-chocolade bolie 1week in de flavour gehad en ff 2 dagen laten drogen maar ik vang er echt helemaal nix mee |
| 25/05/2010 20:17u | |
| mark | ik ben nog maar net 12 en ik wil mijn eigen boillies draaien maar alles bij elkaar aan rekeningen mag niet boven de tien euro komen kunnen jullie mij misschien een recept geven |
| 31/05/2010 16:54u | |
|
mark
|
ik ben ark en ben nog maar net 12 geworden ik wil graag een boilie recept van ca. 5euro. alvast bedangt |
| 31/05/2010 16:57u | |
|
brent
|
hoi ik ben een beginend karper visser en als ik mijn lijnen inwerp haal ik die na 2 uur terug in om even te checken maar de meeste visers doen dit niet moet ik die gewoon de hele dag laten liggen of af en toe is inhaalen ? groeten brent |
| 06/06/2010 18:14u | |
|
brent
|
ha |
| 02/07/2010 12:10u | |
|
Daan
|
Wat ik graag doe is dit: Ik koop een rolletje PVA. (dat is een netje waar je voer -NIET NAT- in kan doen, Dat lost op binnen 10 seconden als he inaanraking komt met water. Dus da betekent.Dat je niet dagen van te voren hoeft te gaan voeren, nee nee gewoon zo\'n rol mee. en prop hem vol met voer zoals:\"stukjes boilie, Deze raad ik je aan omdat het karpers heel erg aantrekt: Fish Pellets, en mini boilies. Dat valt dus allemaal bij jou boilie en dan maar wachten. Meestal als je dan een dagje gaat vissen heb je el 4-5 runs per keer. En als het erg heet is, probeer dan met wat broodje te vissen. Want als het heet is komen de vissen boven water om voedsel te zoeken. en brood drijft dus dat betekent vangst. Het mooie daar van is dat je ziet wanneer je beet hebt. Vragen kan altijd |
| 05/07/2010 18:56u | |
|
Giorgio
|
beste karpervissers, heb hier eens zitten lezen en gezien dat er hier wel enkele experts zitten. Nu is mijn vraag , ik heb altijd op forel gevist en op kleine karper(5-10cm). Nu wil ik eens properen op de grote karper , maar is mijn vraag welk materiaal is aan te raden voor een gemiddeldr visser , en wat moet de sterktr van de draad zijn enzo , of de molens veel verschillender zijn met die van andere... graag antwoord , alvast bedankt. |
| 14/07/2010 00:14u | |
| Thomas | dag karpervissers, weten jullie soms hoe ik moet vissen op karper in de blankenbergse vaart?? |
| 26/07/2010 18:04u |