Spring naar de navigatie | de inhoud

beste karperstekken

Auteur Reacties (73)
ritchie
Ik zouw hier graag de beste karperstekken van belgie willen zien:

vijvers
riviereen
kanaalen
meeren
04/07/2005 21:24u  
ritchie
persoonlijk vind ik "
04/07/2005 21:25u  
ritchie
persoonlijk vind ik " de blauwmolen" te nieuwrode een zeer goed water
04/07/2005 21:26u  
davy waar zijn er goede karper stekken in wvl ik ben nog maar begonnen zit op dit moment al 2 weken in kanaal ieper diksmuide te vissen en nog niks 1 brasem gevangen graag wat meer info waar ik karper kan vinden
23/07/2005 19:58u  
Het loze vissertje Beste Davy,

Ik woon in Ieper en ben zelf al enkele jaren karpervisser. Ik vis tegenwoordig altijd op de Zillebekevijver in Ieper. Het is een driehoekige vijver met een bijna plat bodemprofiel. In de zomer hebben we er veel leliebedden. De gemiddelde diepte van het water is rond de 2 ? 2,5 meter. Je mag er enkel vissen met een dagvergunning. Die kost zo een 2,00 euro per hengel. Er zit mooie karper, topgewicht: 18,6kilo. Deze vis was gevangen in de zomer en moet volgens mij in de winter tegen de 20 kilo wegen. Er is niet veel natuurlijk voedsel aanwezig op deze vijver, ideaal voor een voersessie. Het karperbestand bestaat echter maar uit een 40 tal grote karpers en het water is zo'n 30 Ha groot. Natuurlijk zijn er wel honderden karpers terug te vinden tussen de 5 en de 14 kilo. Dus zeker kans op een mooi visje.

Veel visplezier en vang ze!
Perri (aka: het loze vissertje)
28/07/2005 06:25u  
pj
Ik woon ook en ieper en ik heb 2 weekenden gaan vissen inn noord ieperlee kanaal met voor voederen en kheb niets gevangen.
Ik ben juist begonnen mmet karpervissen en nog altijd niets gevangen (heb nog maar 2 weekenden gaan vissen ) maar kzou graag eenz iets vangen
Ik kan altijd tips en hulp gebruiken
17/10/2005 04:22u  
the fons
lacq mistique maar aangezien het een misterisch meer is van visse tot 31.75kg mag ik heelaas van de carpdevils niet zegge waar het meer zich bevind er zit zeer mooie snoek zilvercarpers snoekbaars enz op de moeite op er meer over te wete mhuahahaa
23/10/2005 20:17u  
bart van cauter
wie kan mij een goede karperstek aanbieden in regio vlaams brabant?
06/11/2005 04:52u  
Huybrechts Tim
Graag had ik van iemand geweten wanneer er teug gevist kan worden in de blauwmolen te nieuwrode.
17/02/2006 23:16u  
Huybrechts Tim
graag had ik hier snel iets over geweten, want na de winter begint het toch weer te kriebelen
17/02/2006 23:28u  
harold Mensen kijk ook even op www.derrol.tk

Een leuke karpervissite met veel foto's

P.S laat ook ff een berichie 8er he

Groeten harol
23/02/2006 01:34u  
stijn de pro visser ik ben een groentje in de visserij maar een vriend van me heeft de liefde voor de karper aan me doorgegeven en ik vis nog maar 2 zomers maar vang al meer dan mn vrienden die al jaren vissen!how come? weet ik niet. dat het maar vlug weer warmer wordt! vang ze!
viane kasteelvijver is mooi stekkie
06/04/2006 02:39u  
rocky
hy kan iemand mij de ligging geven van de blauwmolen vb in welke gemeente enz
07/07/2006 18:35u  
carpdevil
bentillekreek is een héél goede kreek om te beginnen ... maar ook karpervissers die al een tijdje bezig zijn komen hier makelijk aan hun trekken gelegen te bentille in o vl
04/08/2006 08:58u  
gilles v.o. ik ben op zoek naar karper wateren rond gent
laat iets weten
05/08/2006 01:06u  
carpbsg jooo gastjes,

kzien dander ier e paor mesn va ieper een e vraogt woar daje schone karper ku vang.

1) het eiland (wit wel bi de vestn dao)
2) vaort bi steenstraote ister e schone plekke , moe wel e permie een va 11 euro bi de post vo dao te visn, topgewicht doa deze zomer 20.9 kilo.
3) ijzer , zotte visn die vor e lekkern dril zorgn wé , ik goan wel ossa e paor daogn gaon voorvoern doa.

vala kin toch drie lekker stekn gegeevn , dreeste ode k vo mi eign é anders tzo te vel up gevist zin dao ;), grtz mss tot doa eke é
11/08/2006 00:04u  
stijn de pro visser
the fons geef is xat meer informatie over dat mysterieuze vijvertje van je aub :D
15/09/2006 11:00u  
thibo tim
het damsloot meer in heusden bij gent vind ik een zeer goed karperwater het is een meer van 38 hectare groot met een groot karperbestand en zeer mooie vissen tot 26 kg nachtvissen is er toegelaten zelf vis ik enkel nog hier daar ik er altijd wel een visje kan vangen en ook kans heb op een hele mooie het karperbestand met vissen boven de 10 kg is er enorm te vergelijken met andere waters een van de beste waters van belgie
15/12/2006 09:06u  
karpermannen he ik heb n vraag weet je geen site waar je steken kan vinden met route beschrijving waar je mooie 10 tot 20 kg vissen kan vangen
15/12/2006 23:03u  
Anonoiem
De blauwmolen ligt in Rotselaar vlak naast nieuwrode (kante van aarschot)
06/01/2007 15:46u  
Anonoiem
blauwmolenstraat 16 in holsbeek
06/01/2007 15:51u  
bart
ik zou graag de weten welke de goede karpervis wateren zijn in de omgeving van geel en dergelijke..

wie kan me helpen?

greetz
29/01/2007 17:43u  
bertn1993
ik raad het stuk bij steenstraate op het ieperleekanaal zeker aan. grote karper. maar als je eens een grote wilt vangen moet je maar eens gaan naar lac de tertre of lac de grand rieu. prachtige pitten speciaal om te karperen. greets bertn
20/04/2007 22:15u  
Niels Ik zoek goede stekken buiten de kanalen want die ken ik al rond de regio Herentals (belgie)
21/04/2007 15:17u  
nicolas
kzien ook va ieper kraad aan zonnebeke vijver dagverguning van1.25 euro per pers max 2 persn per persoon maar je vangt overdag zelfst carp of brasem grootste daar 7 kilo;)
08/05/2007 14:11u  
Dean In Vlaams-Brabant: Kanaal Brussel - Charleroi
goed voederen en op de bodem vissen met pelletten, gegarandeerd 1 of 2 mooie karpers per dag, soms meer soms minder... Voordeel aan het kanaal is dat de vissen het lawaai van brommers gewoon zijn en dat je dus niet speciaal stil moet zijn!
24/05/2007 15:35u  
het loze vissertje is het gelijk waar je vist op zillebeke vijver of zijn er goede stekken
06/06/2007 15:13u  
het loze vissertje zijn er speciale plekken op zillebekevijver
06/06/2007 15:13u  
jonathan
ik vind kleinzwitserland wel een goede vis plek waar ook al karpers van 14kg tot 18kg zijn gevangen
14/06/2007 22:53u  
mossel
mag je daar nachten op de zillebeke vijver?

grtz
17/06/2007 20:36u  
jonathan
ik zouw graag eens willen wette waar je goet nacht visse en niet te duur in de provinsie vlaam
-brabant ?
19/06/2007 13:40u  
Nico D
@loze vissertje :

Vis je nog op zillebeke ?
Info mag je me altijd mailen of zo hoor !!!
Kheb er vroeger veel gevist maar niet op karper ....
Mooi water ginder !

Ps heb je soms al eens naar de vestigingen geweest gaan vissen .?
Enig resultaat gehad ?

Groetjes Nico D
30/06/2007 13:02u  
Leon
Hoi,

Ik ben een beginnend karper visser. Tot nu toe lag mijn pr op 23 lb en 90 cm.

Ik zou graag wat tips hebben van andere karper vissers uit noord holland, voor menig goed (karper)water.

Gr leon
02/07/2007 00:26u  
Sound
De blauwmolen een goede vijver ?????
Heb jij er dan wel al ooit eens vis gevangen ?
Je vangt er mischien veel +- 4kg st maar je moet de vissen zelf eens bekijken . . .+ elke keer wedstrijd op de dagputten kan niet goed zijn . . .
02/07/2007 22:01u  
koi
weet er iemand nog mooi water rond zuidlaren? voor het karpervissen natuurlijk!
30/07/2007 20:42u  
koi
ik ben hier niet zo bekend maar wil het graag eens proberen hier...
ben ook geen heel ervaren karpervissen wat betreft vastloodsysteem of backstop maar wel aan de oppervlakte en het penvissen..

bij voorbaat dank!
30/07/2007 20:45u  
Rinokeuh
De beste plek om te visse is de putte van joeg en de grenstraat
te rijkevorsel
19/08/2007 19:39u  
glenn
Hoi Niels
Ik ben ook uit de buurt van herentals dus mail mij een aub . Of andere karpervissers mag ook
21/09/2007 12:54u  
fre
ben een karpervisser van diksmuide en vis al een paar jaar op karper meestal alleen nu zoek ik iemand die soms ziin heeft om nu en dan eens samen de karper achter de shubben te zitten ti altijd prettiger om een beetje te kun praat tijdens het soms lange w8 op aanbeeten ik vis de winter door maar kan wegens me werk wel maar de zondag
21/10/2007 13:23u  
fabian we hebben vlakbij ons een meertje rond meertje waar kan je daar wel karper vissen in het midden of swemmen ze aan de kant ????
02/11/2007 09:56u  
Geerard
Na het lezen van bovenstaande artikelen vraag ik me af wat sommigen onder jullie eraan hebben om op zo'n overbevist water een karper te proberen verschalken die reeds 700 keer is gevangen. Waarom kijk je niet gewoon eens op de kaart naar een grote plas en ga op die manier eens zelf op zoek naar een deftige karperstek... Als je dan informeert bij de lokale vissers kan je ook veel te weten komen over het water waarnaar je op zoek bent. Het zal tenslotte veel meer voldoening geven als je een stek hebt gevonden uit eigen initiatief. Elk water moet je leren kennen dus wees niet teleurgesteld als je soms eens niets vangt, zeker als je nog niet lang op karper vist. Probeer eens te achterhalen of je aas wel voldoet ? Het is bv niet omdat een bollie lekker ruikt voor ons dat het daarom voor de karper ook een delicatesse is... Ik heb ook 2 jaar moeten zoeken maar vond ondertussen een recept waar ik op elk water redelijk goed mee kan vangen.
Voeder ook niet te veel en in verhouding met het aantal karpers dat er rond zwemt en de watertemperatuur, zodat je de vis niet verzadigt! Online vind je verschillende tabellen met het aantal kg voeder/tijd van het jaar of temperatuur. Ik vis ondertussen een 6-tal jaar op karper, met wisselend succes op korte termijn maar een grote vooruitgang op jaarbasis, elke keer leer je bij! Sportieve groeten,

Geerard; 18 jaar

Vang ze! Geduld overwint!

PS: aan enkelen onder jullie: Probeer mss ook eens jullie nederlands te verzorgen!
02/11/2007 15:09u  
rocky
hoi voor iedereen uit de omgeving van herentals ga mss eens naar de blosoput naast het zwembad achter da sporthotel daar vis ik nu al 3 jaar en tis daar wel goe visse
veu meer info stuurt maar een mailtje

greeetttttzzzzzzzzzzzz
09/01/2008 23:04u  
Pakmans Georges
website
Hallo iedereen
kijk maar eens op onze websit
zeker de moeite
groetjes
georges
14/01/2008 21:22u  
Marc Van Keymolen
Dean,
Ik en mijn vismaatje willen graag gaan karpervissen
op het kanaal brussel-charleroi,gedeelte welke in
het waals gewest ligt (vergunning hebben we al)
>> waar zijn de beste stekken daar
>> moeten we daar ook voederen enkele keren/week,
met wat en waar juist:tegen de kant,in het midden,.........?
>WAT IS HET VISBESTAND DAAR ?
groeten marc van keymolen

feedback via email:Marc .Van.Keymolen1@pandora.be
05/04/2008 17:52u  
Steven
Weet iemand goede karperwaters rond diest Stuur mij een email met zoveel mogelijk informatie naar steevke_volckaerts@hotmail.com alvast bedankt
05/04/2008 21:10u  
heino
Geerard, blijkbaar luisteren ze nie naar u eh, lol.
zeer goed gezegd alleszinds.
zo'n info is zeker goed op zo'n site.

bedankt,
Heino

Ik ga nu vandaag es gaan vissen op karper in kerkhove aan de achterkant van een begraafplaats. (aan rond punt kerk richting oudenaarde) ben er nog nooit geweest maar had gehoord van collega dat het daar zeer goed is..
ik laat jullie weten ;)
06/04/2008 13:08u  
Sege
Het is waar wat Geerard daar schrijft zelf vis ik al enkele jaren op karpers, ik heb wel mijn vaste stekken maar elk jaar zoek ik toch eens een nieuw water uit kwestie van de uitdaging nog aantrekkelijker te maken.
Watertje zoeken op google earth, naartoe rijden, verkennen en nog eens verkennen en ter plaatse info vragen over het visbestand en dit steeds met een korreltje zout opnemen.
Een goede stek moet je zelf vinden en dat leer je alleen maar door te blanken en te observeren terwijl je blankt.
In plaats van te luieren tot er misschien een run is bekijk uw water waarop u vist daar leer je veel van.
Ik zelf ga meerdere malen de waterkant af eer ik beslis welke stek ik ga nemen doe er soms wel enkele weken over want zo leer je het water kennen.
10/05/2008 21:06u  
Patrick
kan iemand mij zeggen waar ik mooie karper kan vangen 10-20 kg , regio lanaken limburg
20/05/2008 23:59u  
Patrick
ik heb al een paar keer geprobeerd op de kanalen in mijn buurt maar het is er echt lastig vissen , hoge taluds en slecht onderhouden oevers
21/05/2008 00:03u  
Patrick
Als er iemand in de buurt ook graag gaat vissen en lieverniet alleen gaat vissen mag je gerust iets laten weten
21/05/2008 00:07u  
Patrick
In mijn buurt is ook een groot meer in een natuurreservaat en daar zouden heel grote karpers zitten en met een vergunning van het vlaams gewest zou je mogen vissen , is er iemand die dat water kent
21/05/2008 00:14u  
Frank
Kan iemand mij vertellen waar vijver in nieuwrode is? heb gehoord dat dagvergunning 7 euro kost en er karpers boven 30 kg zit... LOL , en nog andere vijver in Aarschot ergens waar je kunt nachtvissen ook? straat en nr graag thnx m8
05/06/2008 21:46u  
Frank
patrick, in leopoldsburg aan da haventje ?
05/06/2008 21:47u  
Wil Busman
Wij wonen in Amsterdam en zijn beginnende karpervissers.
Wij zijn op zoek naar plaatsen in en om Amsterdam waar je goed kan vissen op karper.

Wij zijn een, al wat ouder, echtpaar die met de auto naar de visstek moeten gaan i.v.m. gezondheids problemen.

Hopelijk is er iemand die ons kan helpen aan goed bereibaare karperstekken.

Groetjes,

Wil en Jos
16/06/2008 15:21u  
vjete
karper
arm leie menen tot 21 kg
arm leie wevelgem tot 16kg
biezeveld lauwe tot 12 kg
bergelen moorsele tot 26 kg
mandelvijver wakken 20 kg
30/06/2008 10:54u  
mike
website
http://www.karperput.tk

dag water
06/02/2009 11:38u  
bjorn
hey ik vis al 2weken op de karper en zou graag weten waar karper zit,zit die langs de kant of in diep gedeelte.
hoe vang je karper op groote water met pop-ups of gewoone boilies.
12/02/2009 20:42u  
visserke
blauwmolen is idd goede visstek maar 30kg dat daar zit neen jaah ene ziverkarper van 36kg rest is meer rond de 16kg per jaar vang ik daar rond de 400 karpers met 4 lijnen een jaar abonnement twee lijnen kost daar 250euro
23/02/2009 07:32u  
visserke
vissen doe ik met bruce ashby lijnen de exstacy 2.75 lb en 12ft en daiwa molens de tournament 5000 echt een pareltje kwa molen.maar maak bolies zelf beter as aankoop vind ik;tygernoten gaat ook voor in de winter deze periode;zomer vis ik ook veel met broodkorst;wie vist er nog veel op blauw molen?
23/02/2009 07:37u  
visserke abonnement kost 150€ per jaar. Had me vergist. Je kan er beginnen vissen vanaf 15 maart dit jaar. Dan kan je ook abonnementen verkrijgen in de cafetaria. Er zijn net een heel deel karpers bij opgezet deze week. Echt de moeite en ik heb er zelf al grote gevangen daar en vissen van vorig jaar krimpen niet maar groeien he dus... Iemand zei hier dat er te veel wedstrijden op gedaan worden maar is niet waar. Ik ben vorig jaar meer dan 60 keer gaan vissen en er was bij mijn weten op de achterste dagput maar 3 keer wedstrijd geweest op zondagen. Voor de rest worden wedstrijden gedaan op de derde put waar men als dagjestoerist niet mag vissen. Dit wordt afgehuurd door clubs. Daar wordt trouwens geen karper gevist maar wel brasem en witvis omdat dit indien er sterfte is als kweekvijver gebruikt wordt om over te zetten naar de 2 dagputten. Weet je het niet zijn vraag in Nieuwrode maar daar kent iedereen dat.
24/02/2009 14:53u  
Frank ik zou het gewoon in de sloot proberen... en als dat begint te vervelen kan je altijdt wat beters opzoeken.

meby is dit gewoon het best.

je kan beter dichtbij doen dan verweg kijken :P
22/04/2009 21:47u  
peter
heey ik ben peter,

ik woon in grootebroek/boverkarspel. ik vis graag op karpers maar nergens zitten ze hier in de buurt. als jij een goed plekje weet in de buurt kan je het me dan vertellen alvast hartelijk bedankt
23/04/2009 14:10u  
Bert
Hallo allemaal,

Ik woon in Beringen en ben in de zomer van vorig jaar terug met karpvissen begonnen. (vergeten jeugd hobby, ben nu 26)

Er is hier in de buurt slechts 1 vijver de gouden karper, deze bevindt zich in de oude waterbekkens van de mijn. Hier liggen 3 propere vijvers, maar met een laag karperbestand (gek è, als je vijver \\\"De gouden karper noemt\\\") dit komt echter omdat er veel vis werd meegenomen (gepikt dus).

Ik ben ook op zoek naar een stek waar er al wat dikker + meer karpers opzitten en binnen een straal van een 30 à 35 km.

Alle plaatsen zijn welkom, als iemand eens samen een viske wil doen ... let me know

Als iemand nog viswinkeladressen heeft voor voer en boilliemixen enz. deze zijn ook altijd welkom want de winkels waar ik vroeger kwam bestaan jammer genoeg niet meer.

Grtz
Bert
04/05/2009 21:48u  
John
Na een paar jaar niet meer op karper gevist te hebben wil ik weer op karper gaan vissen. Maar bij ons in Roosendaal is het niet veel meer, weet iemand een mooie stek in de omgeving van Roosendaal (oosten van brabant)? zo ja? stuur me dan aub zoveel mogelijk informatie.
mvg

jv88@live.nl
06/05/2009 13:04u  
John
westen van brabant!
oeps
06/05/2009 13:11u  
de karperpoerder
hoi

Ik heb een vraag je Wie weet er waar 2heuvelen ligt???
Ik zou het graag horen::
21/05/2009 17:01u  
joey wie weet waar ik op karper kan vissen in dde regio dilsen stokkem ( limburg )
24/07/2009 13:30u  
Benjamin Hellinckx
Hey, ik vis in regio geraardsbergen Oost-Vlaanderen, we zien er niet op tegen om met de auto tot aan een vijver te gaan. We zouden graag een mooie karpvijver weten te liggen regio geraardsbergen en omstreke. Hoop dat er iemand ons kan verder helpen.

contacteer mij op voetbalfreak91@hotmail.com als iemand iets weet zijn en het wil delen met ons ;)
24/07/2009 15:11u  
kristof
hey iedereen

is er toevallig iemand die het groot water in rijkevorsel kent?
of die weet hoe groot karperbestand is en hoe groot ze zijn.
het is een reuzachtig water en heel helder en diep
groetjes
15/11/2009 11:16u  
Mike
website
Nieuw record gevangen 46pond!

http://www.karperput.com
02/12/2009 00:30u  
razeno
hoeveel is het om in zonnebeke te vissen 8
05/12/2009 13:25u  
Jan De Beekse Bergen is meer en meer een favoriete karperlocatie voor de professionele karpervisser. Het gerucht gaat dat daar de voorronde gehouden wordt van de World Carp Classic!!
Je kunt er zo vanuit je bungalow vissen!!
14/01/2010 21:12u  
daniel
beste karpvissers, zouden jullie mij paar grote meren of grote vijvers kunnen opnoemen waar ik kan vissen op karpers en eventuel ook nachtvissen , en vooral waar mooie en grote karp zit, bedankt en vangt ze nog , see you all @ carpbeurs te zwolle dit weekend :-)
01/02/2010 16:08u  
Marielle
website
Voor wie op zoek is naar een leuke stek in Zuid Frankrijk, dan is het huisje ROC de GERLES misschien iets voor je. Direct gelegen aan de rivier en er mag \'snachts gevist worden:

klik links op Roc de gerles, zie

www.everyoneweb.com/vakantiehuisjeszuidfrankrijk
13/02/2010 09:54u  

Reageren  

Terug naar de navigatie | de inhoud