Art. 2: Karpervissen en visvakantie in Frankrijk
| Auteur | Reacties (6) |
|---|---|
| Luc | Hallo Koen, Ik vertrek volgende week op vakantie naar Frankrijk en ik ben van plan daar eens een hengeltje uit te gooien. Ik was dus eerst maar eens aan het rondkijken op internet om interessante artikels te vinden. Ik heb heel je artikel gelezen en het is echt heel interessant. Ik ga alvast zeker rekening houden met wat je schreef en ik hoop alvast toch op enkele mooie Franse karpers. :-) Succes! Luc |
| 28/07/2005 06:28u | |
| neccarp | nou koen wat je allemaal schrijft klopt als een bus... hieruit blijkt dat je veel verstand van het karpervissen het(complimentje!) :D :D veel mensen verwachten veel van frankrijk maar komen vaak(meestal) met een lang gezicht trug.. maar dat ligt gewoon (vind ik ) voor een groot deel aan de karpervisser zelf.. tuurlijk zijn er momenten dat een vis gewoon niet wil.. maar als je een week of langer naar frankrijk gaat moet je gewoon een run hebben gehad.. zo niet: punt 1: je doet gewoon iets verkeerd.. (meschien wat tips.. :D) --- je vist te ver uit de kant.. --- je voert te veel/of juist teweinig --- je vist te diep/ te ondiep (ligt aan de waterthempratuur) --- met wat voer je? (partecels/bollie's/pellet's/) --- als je met partecels voert en je krijgt aleen maar brazem weet je ook weer dat je niet met partecels moet voeren.. --- met welke rig vis je (heel belangrijk!!) vind ik dan.. :P :P --- vis je op een harde bodem/of juist een zachte --- weet je wel zeker dat je niet toevallig een mosselbankje over het hoofd ziet (kan heel vervelend zijn!.. daar weet mijn vismaat jammer genoeg alles van.. zo verspeelde wij vorrige week een hele grote spiegel (meschien wel de spiegel van de magische 40 ponds grens..) --- probeer gewoon van alles dat is mijn laaste tip.. en als je dan nog niks heb gevangen weet je in iedergeval zeker dat je niks over het hoofd hebt gezien.. |
| 07/08/2005 02:39u | |
|
ton overweg
website |
hoi ik ben ton zit bijna elke dag wel een paar uur aan de waterkant en heb al veel ervaring in frankrijk toen ik begon ben ik gewoon naar betaal waters gegaan die heb je in verschillende moeilijkheids niveau,s dus ben je nog een beginner ga dan niet naar een onbekende plek in the midlle of nergens maar zoek gewoon een mooi betaal watertje uit om de kneepjes van het karperen goed te leren er zitten vaak meerdere nederlanders en door gesprekken met deze mensen kun je heel erg veel leren laat je niet te veel verleiden door die grote vis die komt vanzelf wel uren maken das belangrijk goed kijken en pijlen van je stek en blijf constant als je die goeie plek hebt gevonden op die plek zitten heb ik de beste ervaring mee laat eens wat langer je hengel liggen ook prima ervaring mee en zorg dat je perfecte onderlijnen hebt met een niet te grote haak heb altijd respect voor de vissen en je omgeving.en last but not least zorg voor een goede bolie als je toch naar frankrijk gaat kijk dan niet op een cent meer het is de moeite waard nog een tip informeer of er dwergmeerval zit of kreeftjes is dit het geval laat dan je boilies drogen een week van te voren dat deze hard word en niet meer door de dwergmeerval en de kreeftjes van je onderlijn kan worden afgegeten en tot slot wens ik iedereen een goede vangst toe dit jaar groeten tonieke |
| 14/06/2006 20:30u | |
|
Anthony
|
Beste, Ik zou graag een weekje gaan karperen in november met vriend en de vrouwtjes mee. Weet u een plaats waar we kunnen vissen en waar de vrouwen iets kunnen doen in de omgeving! Groeten |
| 29/07/2007 14:31u | |
|
Geerard
|
Geachte heer, Ik ben net als bovenstaande heer op zoek naar een Frans water. In September ben ik van plan om met een collega karpervisser voor de eerste keer af te reizen naar Frankrijk. Aangezien ik me niet durf betrouwen op de reclame en foto's van de betaalwateren, zou ik hierbij willen vragen of iemand me enkele tips kan geven. Ik ben niet opzoek naar hét monster maar eerder naar een water met een behoorlijk karperbestand waar het vangen van 20- 30 ponders vlot kan gaan, als ze bijten tenminste. Ook een mooie omgeving en een beetje rust behoren tot mijn verlangens. Mijn bolies hebben zich al meermaals bewezen, daar heb ik vertrouwen in maar ik heb geen telegeleide voerboot e.d. Zou u me kunnen helpen ? Met vriendelijke groeten, Geerard Gouwy, fervent karpervisser. |
| 27/08/2007 13:00u | |
| mezelf | jammer dat de nederlandse taal zo abominabel slecht wordt geschreven. Als men eerst leert schrijven in fatsoendelijk ABN en dan mensen advies geeft is het ook te volgen |
| 24/09/2008 13:48u | |
|
Jo
website |
Afgelopen jaar in De dordogne geweest: Touroulet en dat was tof. Groot meer voor mij en maten alleen. En naast snoek en karper ook nog een meerval aan de lijn gehad(helaas niet eruit kunnen halen) |
| 24/02/2009 14:26u |