Spring naar de navigatie | de inhoud

Karper-vissende vrouwen?

Auteur Reacties (1)
Wendy
Tot een jaar geleden moest ik niks van vissen hebben. Het leek me maar een saaie hobby, en ik moest er niet aan denken om zo\\\'n glibberig beest uit vies water vast te houden. Wel heb ik in een gekke bui met een vriendin een bamboe hengel gekocht. We vingen echter nooit een vis, omdat we niet serieus aan het vissen waren...tot 2 maanden geleden. Ik had ineens een klein voorntje aan de haak! Een paar maanden daarvoor had ik mijn vriend ontmoet en ik besloot een keer met hem mee te gaan kaper vissen. De eerste dag dat ik mee ging ving hij drie kaprpers op de broodkost. Ik vond het prachtig om te zien, en maandje later stond ik zelf met de hengels in mijn hand. Na 2 mislukte pogingen een karper op de boordkorst te vangen, was het gisteren wel raak met kattenbrokken. Mijn eerste, zelf gevangen Karper! Een mooie schub van 6 pond (je moet ergens beginnen...) lag op de onthaakmad.

In totaal heb ik (VROUW, 22 jaar) dus pas 3 keer op Karper gevist, en ik vind het echt prachtig, maar nog mooier zijn de reacties, die ik als vrouw krijg.

Mannen die voorbij lopen met hun hengels stoppen abrupt en staan mij met open mond aan te gapen. Ze kijken alsof ze water zien branden als mijn vriend aan collega-vissers verteld dat ik ook ga karpervissen. Sommige reageren erg enthousiast, en sommige kijken mijn vriend aan alsof hij zijn verstand heeft verloren, en zijn van mening dat vrouwen niet kunnen vissen, niet mogen komen kijken bij het vissen, laat staan zelf vissen.

Ik vraag me af wat jullie er van vinden: kunnen/mogen vrouwen Karpervissen?
25/06/2010 15:07u  
BobboB
Yeah,...jij hebt het bewezen, vrouwen kunnen en mogen wel vissen...!! Vooral zo\'n vrouw als jou die GOED voor de karpers zorgt...!! Jij die netjes je handen nat maakt en een onthaakmat gebruikt,.. In je eentje de hengels pakt en gaat vissen,..

Geweldig gewoon,.. dat is nu mijn droomvrouw,..!!

Nu dat je voor de 4e keer bent gaan vissen en er nog 1 uit heeft gehaald,..!!

Kan het niet vaak genoeg zeggen,..
GEWELDIG GEWOON,..!!!!

Ga zo door meid,..!!!

Liefs van BobboB
27/06/2010 14:05u  

Reageren  

Terug naar de navigatie | de inhoud