karpervissen is de maas
| Auteur | Reacties (9) |
|---|---|
|
Mark
|
heey ik heb al verschillende karpers gevangen in een vijver maar nog nooit in De Maas! kan iemand mij vertellen hoe en waarmee je het beste in De Maas kunt vissen? |
| 14/10/2008 12:39u | |
|
martijn
|
Beste Mark, De beste manier om op een rivier als de maas te vissen is naar mijn inzien instand. Wat ik doe is ik draai een goede 8 tot 10 kilo boilies. Hele basic boilies met weinig dure ingrediënten gewoon wat duivenvoer of gemalen hennep etc. Voordat ik dan begin met vissen strooi ik over de gehele breedte van de rivier op beide stekken 2,5 kilo boilies per keer. Dit is gedaan om langstrekkende groepen karpers te stoppen. Na elke vangst moet je toch wel een goede kilo of 2 op de vangstplaats erbij gooien. Je zult zien dat je vaak een tijdje goed vangt en dan weer helemaal niks. Dit komt doordat de karper op de maas vaak in groepjes rond trekt. Zorg ook dat je altijd een paar kilo goedkope ready mades bij je hebt mocht het eens goed gaan. Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt. |
| 25/01/2009 15:43u | |
| wouter | vissen vissen en nog eens vissen! das het enige! hou het simpel en maak rigs die je niet in de knoop gooit. en blijf erin geloven al is dat vaak moeilijk als je weer eens na huis gaat na twee nachten blanken voor de vijfde keer. suc 6 |
| 27/04/2009 19:32u | |
|
eric
|
De vis komt toch langs je aas, ondanks er nu een kilo ligt of maar een bollie waaraan je haak zit. Tenslotte moet de karper die hebben! Ten tweede is de rivier stromend water dus een voederplek aanleggen zal ook niet zo veel nut hebben. Ten derde het is kwestie van geduld hebben en elke keer op dezelfde stek gaan zitten, want op die manier vergroot je de kans dat je vis tegenkomt en uiteindelijk bij je op de foto beland. Eenvoud is mijn formule waarmee ik mijn succes haal! En geniet eens van de stilte, omgeving enzo op die manier hou je karpervissen het langste vol haha |
| 23/07/2009 12:04u | |
| Karpervisserke | beste karpervissers ik ga volgende week naar de\" ardennen vissen op de maas zou er iemand mij wat tips kunnen geven hoe je daar moet vissen ? mvg jens |
| 11/08/2009 11:48u | |
| profkarpervisser | hoi eric, weet jij de beste boillies om op de maas grote karper het beste te vangen ??????????? groetjes profkarpervisser |
| 12/08/2009 17:48u | |
|
robby
|
voor de bollen heb ik 1 tip,ze lusten alles op de maas :) en voor een stek moet je ook niet moeillijk doen,gewoon de vaargeul;80% komt uit de vaargeul. De maas is niet zo moeillijk te bevissen zoals sommige beweren. Greetz,en vang ze |
| 12/08/2009 20:23u | |
| Job | hallo mensen,, ik hbe al een paar keer op de maas gevist maar ik vang echt helemaal niks... ik doe er alles aan met mn werp hengel maar ik kan niks vangen ,, tipss??? waterschoen@hotmail.com |
| 21/08/2009 12:57u | |
|
bert
|
2 dagen voeren 1 kilo boilies en 1 kilo grote 20mm pellets over de stek voeren. 1 dag duivenvoer. dag van het vissen 500 gram boillies voeren. 2,5 kilo is veel te veel naar mijn inzien. je kunt in de vaargeul vissen. ik vis persoonlijk altijd 1 hengel op 6 meter uit de kant de ander op 10 meter. ik vis op een ondiep stuk en vang genoeg hier. In de vaargeul nog nooit een vis kunnen vangen. altijd langs de kanten. groeten |
| 27/01/2010 20:41u | |
| dieter | 2.5 kilo boilies te veel denkje denk het niet wij voeren 25kg per week en we vangen het beste van iedereen die er vistje bent een superprutser.blank ze of kopvoorn ze |
| 12/02/2010 13:38u |