karpervissen is de maas
| Auteur | Reacties (35) |
|---|---|
|
Mark
|
heey ik heb al verschillende karpers gevangen in een vijver maar nog nooit in De Maas! kan iemand mij vertellen hoe en waarmee je het beste in De Maas kunt vissen? |
| 14/10/2008 12:39u | |
|
martijn
|
Beste Mark, De beste manier om op een rivier als de maas te vissen is naar mijn inzien instand. Wat ik doe is ik draai een goede 8 tot 10 kilo boilies. Hele basic boilies met weinig dure ingrediënten gewoon wat duivenvoer of gemalen hennep etc. Voordat ik dan begin met vissen strooi ik over de gehele breedte van de rivier op beide stekken 2,5 kilo boilies per keer. Dit is gedaan om langstrekkende groepen karpers te stoppen. Na elke vangst moet je toch wel een goede kilo of 2 op de vangstplaats erbij gooien. Je zult zien dat je vaak een tijdje goed vangt en dan weer helemaal niks. Dit komt doordat de karper op de maas vaak in groepjes rond trekt. Zorg ook dat je altijd een paar kilo goedkope ready mades bij je hebt mocht het eens goed gaan. Succes ermee en ik hoop dat je hier wat aan hebt. |
| 25/01/2009 15:43u | |
| wouter | vissen vissen en nog eens vissen! das het enige! hou het simpel en maak rigs die je niet in de knoop gooit. en blijf erin geloven al is dat vaak moeilijk als je weer eens na huis gaat na twee nachten blanken voor de vijfde keer. suc 6 |
| 27/04/2009 19:32u | |
|
eric
|
De vis komt toch langs je aas, ondanks er nu een kilo ligt of maar een bollie waaraan je haak zit. Tenslotte moet de karper die hebben! Ten tweede is de rivier stromend water dus een voederplek aanleggen zal ook niet zo veel nut hebben. Ten derde het is kwestie van geduld hebben en elke keer op dezelfde stek gaan zitten, want op die manier vergroot je de kans dat je vis tegenkomt en uiteindelijk bij je op de foto beland. Eenvoud is mijn formule waarmee ik mijn succes haal! En geniet eens van de stilte, omgeving enzo op die manier hou je karpervissen het langste vol haha |
| 23/07/2009 12:04u | |
| Karpervisserke | beste karpervissers ik ga volgende week naar de\" ardennen vissen op de maas zou er iemand mij wat tips kunnen geven hoe je daar moet vissen ? mvg jens |
| 11/08/2009 11:48u | |
| profkarpervisser | hoi eric, weet jij de beste boillies om op de maas grote karper het beste te vangen ??????????? groetjes profkarpervisser |
| 12/08/2009 17:48u | |
|
robby
|
voor de bollen heb ik 1 tip,ze lusten alles op de maas :) en voor een stek moet je ook niet moeillijk doen,gewoon de vaargeul;80% komt uit de vaargeul. De maas is niet zo moeillijk te bevissen zoals sommige beweren. Greetz,en vang ze |
| 12/08/2009 20:23u | |
| Job | hallo mensen,, ik hbe al een paar keer op de maas gevist maar ik vang echt helemaal niks... ik doe er alles aan met mn werp hengel maar ik kan niks vangen ,, tipss??? waterschoen@hotmail.com |
| 21/08/2009 12:57u | |
|
bert
|
2 dagen voeren 1 kilo boilies en 1 kilo grote 20mm pellets over de stek voeren. 1 dag duivenvoer. dag van het vissen 500 gram boillies voeren. 2,5 kilo is veel te veel naar mijn inzien. je kunt in de vaargeul vissen. ik vis persoonlijk altijd 1 hengel op 6 meter uit de kant de ander op 10 meter. ik vis op een ondiep stuk en vang genoeg hier. In de vaargeul nog nooit een vis kunnen vangen. altijd langs de kanten. groeten |
| 27/01/2010 20:41u | |
| dieter | 2.5 kilo boilies te veel denkje denk het niet wij voeren 25kg per week en we vangen het beste van iedereen die er vistje bent een superprutser.blank ze of kopvoorn ze |
| 12/02/2010 13:38u | |
|
kurt
website |
Er zijn vele aas soorten te gebruiken. Het liefst vis ik met vismeelpellets 21 mm 2 onder de haak en vissen maar. op de maas gebruik je best een zwaar lood + 100 gram. Kijk maar naar ons succes in dit filmpje Spiegel van 29 kg Link: http://www.youtube.com/watch?v=VClXdmGsw-E |
| 13/05/2010 06:44u | |
| gino | hallo karpervissers, Weet iemand waar je in zuid limburg goed op de maas of op een kanaal op karper kan vissen en met welk aas? boilies, bellets? |
| 02/06/2010 21:12u | |
|
bert
|
Nou mensen wie zegt dat ik en prutser ben moet even komen kijken in mijn foto boek. Dit jaar weer een plaatje van van een two tone 48 pond karper op de maas gevangen. kijk op karpermagazine bij de fotos daar staat hij tussen. En geloof me 25 kilo is leuk maar als je eerst eens zoekt naar een plek waar natuurlijk voedsel genoeg aanwezig is heb je dit echt niet nodig. Dit jaar overgestapt naar 2 dagen voeren 2x per dag telkens ongveer kilo duivenvoer en 1,5 kilo boilies en 20mm pellets gemixd. werkt prima al verschillende mooie vissen weten te landen. Groeten |
| 04/06/2010 13:01u | |
|
kevin venlo
|
niet in de vaargeul 6 tot 10 meter uit de kant en voeren met tigernuts en vissen met robin red carlic 100 prcent vangst |
| 09/07/2010 20:04u | |
|
robbie
|
hey allemaal leuk en aardig maar iedereen vist op zijn eigen manier ikzit vaak op de maas bij kerdiel vang wel leuk met weinig en veel voeren laaste wezen kijken in limburg voor een leuke stek heel mooi stuk maas erbij maar mijn vraag was dan welk stu wordt veel bevist daar en welk stuk wat minder en de meeste van ik ook op tijgernoten |
| 10/07/2010 09:54u | |
|
ENDIE
|
Beste vissers, Er is natuurlijk geen formule waarmee je altijd de dikke vissen vangt. Als iedereen tips geeft en elkaar verder helpt op een plaats als dit komen we al dichter in de buurt. Het is jammer als vissers claimen beter te vissen dan anderen. Omdat ze al dan niet toevallig dikke vissen vangen , meer budget hebben, beschikken over een auto? Het is dan ook niet wenselijk om uzelf op een voetstuk te plaatsen, maar bruikbare tips strooien waar iedereen iets aan heeft... Ikzelf vis zoveel ik kan op de Maas en deel de indruk dat vissen rondtrekken. Het is de kunst om dit in kaart te brengen. Hierdoor krijg ik enkel actie van 03.00 tot 10.00. Het is dan misschien de moeite overdag elders te zitten. Ikzelf heb hier geen ervaring mee. Wie wel mag altijd zijn zeg doen. Mijn vissen komen altijd vanonder de kant. net achter de plantengordel. Deze vang ik dan met tijgernoten, of ik voorvoer of niet het maakt weinig verschil. Het is zoeken wat voor jouw werkt. Elke tip is een goede niet de ware uitkomst. Met vriendelijke groeten, |
| 21/01/2011 10:52u | |
|
jasper
|
halloo ik heb een vraagje ik wi op karper gaan vissen op de maas maar ik heb een hengel van 2.50 lb maar is dit voldoende grts |
| 26/01/2011 21:33u | |
|
martijn
|
Ik heb nu aantal keer gevist op de maas. gewoon goed voeren 5 dagen voor vissen 2 dagen voor vissen en op de dag zelf maar 500 gram. niet te diep gewoon wat iedereen zegt niet te ver uit de kant. metertje of 3/5 groetjes |
| 16/03/2011 20:45u | |
|
rob
|
ik vis zelf al vrij lang op karper en heb al veel wateren aangesproken. iedereen kan zeggen dat hij een meestervisser is. je moet ook een behoorlijk portie geluk hebben dat de vis net dat ene stukje gehaakt aas pakt ipv 100 vierkante meter mosselbank met waterslakken. (heel veel vislose sessie\\\"s mee gemaakt en dan vang je er een en dan ben je weer net zo blij als toen je eerste visje ving. is dit niet het geval zou ik een andere hobby gaan zoeken. voor jasper een tip. 2,5 pond is meer dan zat heb zelf lang met 1.75 pond gevist het gaat om betrouwbaar tuig en techniek. je hoefd de vis er niet uit te dreggen groeten aan alle sport-tiefe vissers |
| 14/04/2011 10:45u | |
|
xavier
|
Hallo. Ik vertrek woensdag naar de maas dit richting dinant. ik vis altijd op kanaal. zo te lezen is het daar niet echt moeilijk daar heb ik sterk men twijfels over. maar we zien wel e. is het zo dat je er nie ver moet vissen? |
| 28/05/2011 15:59u | |
|
lei
|
Jongens in 2012 is er een nachtvis verbod op de maas dit alles te danken aan de buitenlanders ( we weten wel welke) ze roven de gehele maas leeg eten alles op of ze nemen het mee. Ik mag graag karpervissen maar waar kan ik nog gaan zitten aan de maas zonder beboet te worden,betaal al een vermogen aan vergunningen, het wordt tijd dat wij de echte karper visser in opspraak komen laten we de KLPD en waterpolitie eens gaan helpen . ze moeten die buitenlanders weg houden op de maas geen vergunning geven mooi in eigen land alles leeg vissen. |
| 03/06/2011 09:00u | |
| mo | Helemaal mee eens Lei het is een drama om aan de maas LIMBURG nacht te vissen overal natuurmonumenten....Plus alle buitenlanders. |
| 05/06/2011 03:02u | |
|
tim
|
is dr ook iemand die meer richting barendrecht/heerjansdam op de oude maas vist want ik en mijn maatje willen ons geluk daar gaan beproeven op de ciprinus |
| 05/06/2011 17:36u | |
| nick | mijn visstek tussen het riet is helemaal afgesnoeid ik ving er altijd witvis en zo maar dat zit er niet meer in het waren uiteraard ook buitenlanders je weett zelf welke en als ik sta te vissen komt de politie altijd bij mij niet dat ze dan naar die polen gaan of zo |
| 18/06/2011 20:20u | |
| jasper | moet je op de maas op de grond vissen met al die stenen?? |
| 08/07/2011 13:06u | |
| Rene Aarts | Hallo Kaperliefhebbers, Kan iemand mij een tip geven voor een leuke stek aan de maas.Wil met mijn zwager gewoon een dagje daar gaan karperen.We komen uit Noord-Holland,dus zijn totaal niet bekend met de maas. |
| 31/07/2011 10:08u | |
| Rene Aarts | bedoel natuurlijk karperliefhebbers:) |
| 31/07/2011 18:59u | |
| Boyke | Probeer het eens bij \'t auwt veer in elsloo. (er steken vaak nog resten kasteelmuur uit het water). Achter je ligt het kanaal en Kasteel Elsloo. Is een leuke plek om te vissen. goede mogelijkheid om auto dichtbij te parkeren en er worden regelmatig (grote) karpers gevangen. Ik ben er zelfs al een keer bij geweest toen ze een meerval aan de lijn hadden. Helaas verspeelde ze deze net voor de landing. |
| 04/08/2011 09:49u | |
| bart | mijn ondervindingen zijn dat ge voor dat ge ook maar denkt aan karper vissen dat ge eerst ne keer naar de stek moet gaan kijken,kijken naar de diepte bodem verloop. je vind altijd wel een paar mooie plaatsen lieft een hengel langs de kant,de andere leg je voor de vaargeul niet er in.het voeren doe ik iedere dag niet veel halve kilo de vissen in een revier kun je toch niet op je plaats houden, je moet ze de kans geven regelmatig op je stek te komen eten.kan je niet regelmatig gaan voeren dan ging ik insant visse en gebruik ik ne flavour. de boilies neem altijd 15mm en 20mm red devil diepvries boilies of vismeel boilies maak niet uit welken. |
| 09/08/2011 10:31u | |
|
Sjefke
|
Ik wil eens gaan vissen op de Zuid Limburgse maas ( daar waar geen boten kunnen komen) maar hoe vis ik daar dan? Ik heb het al eens geprobeerd maar heb alleen maar lijn verspeeld omdat die voortdurend tussen de stenen terechtkwam.. en volgens mij ligt de maas daar helemaal vol mee. |
| 22/08/2011 19:35u | |
|
Hubble
|
Laten we eerlijk zijn, de Maas is toch vrij moeilijk als je een karperput gewend bent. Ten eerste heb je stroming wat het voeren en vissen al een stuk moeilijker maakt. Ik kan me nog herinneren dat ik afgelopen jaar, begin februari, een lood nodig had van 250 gram! Dit alleen om alles op z\'n plaats te houden. Voeren was niet mogelijk, als je het voer in de Maas gooide in Maastricht lag het bij Roermond pas op de bodem... Gelukkig is daarna alleen maar beter geworden. Vraag jezelf af of je vaker op de Maas wil vissen of af en toe. Vis je maar af en toe op de Maas gebruik dan je normale visspullen. Wil je vaker op de Maas vissen zorg dan voor goed en veel materiaal! Genoeg rigs meenemen, voldoende reserve haken, lood, reserve lijn genoeg voer/boiles meenemen. Zorg voor genoeg lood in verschillende gewichten, de situatie kan snel veranderen! Ik zal nooit met minder dan 100 gram lood vissen. Vis met een voorslag van minimaal 50/00 dit in verband met de vele mosselbanken en/of obstakels in het water. Zelf heb ik een hoofdlijn van 40/00 mono en een voorslag van 60/00 mono. Dit lijkt overdreven maar ik vind dat als ik een karper aan de lijn krijg ik hem ook eruit wil halen! Hengels zou ik niet te lang kiezen, zo rond de 3 meter maximaal omdat de goede stekken vaak dichtbegroeid en moeilijk bereikbaar zijn. Kies voor redelijk stevige hengels minimaal 2,75 lbs (zelf heb ik 3,5 lbs). Als je een grote karper in de stroming terecht komt zal je blij zijn dat je ze hebt! Aas: maakt niet zoveel uit, ik heb ze gevangen aan mais, boilies, kikkererwten, tijgernoten, wormen, pellets, frolic brokken, kaas, lunchworst enz. Probeer wel regelmatig te voeren! Zelf voer ik bijna dagelijks op mijn 3 vaste stekken, een kilo (goed gekookt!!!) duivenvoer aangevuld met wat pellets en boilies. Maar het aller belanrijkste is dat je weet waar de karper zich ophoudt! Zoek naar verbredingen in de Maas daar stroomt het water langzamer, vis bij hindernissen zoals paaltjes, bomen die in het water staan, bij mosselbanken, bij de ingang van jachthavens enzovoorts. Vissen op de Maas vraagt veel vorbereiding, geduld en investering (zowel tijd als geld), maar als dan de eerste Maaskarper in je net ligt ben alle ontberingen meteen vergeten! |
| 01/09/2011 08:34u | |
|
Gert
|
Vuile mol |
| 04/10/2011 11:07u | |
|
Willy
|
Hoi |
| 04/10/2011 11:08u | |
|
Marc
|
Weet er iemand hoe ik met de vaste stok op haaien kan vissen? |
| 04/10/2011 11:09u | |
|
Rob
|
Ik ben een Vuile mol |
| 04/10/2011 11:10u | |
| bart | Ik ga van het weekend naar maasbommel voor een weekend weg.. en we zitten daar op een woonboot. en mijn plan was om de 3 stokken er even in te leggen. maar is maasbommel wat om aan de maas te vissen?? |
| 13/11/2011 12:05u |