BATEIENE
| Auteur | Reacties (3) |
|---|---|
|
woudman
|
Beste vrienden sportvissers. Wie van jullie kan mij zeggen wat bateiene is? (misschien is de schrijfwijze niet volledig juist) Het zou gebruikt worden bij het vervaardigen van boilies. Badent voor jullie reactie(s) WOUDMAN |
| 06/06/2005 01:51u | |
|
woudman
|
Beste hengelaars. Ik reageer op mijn eigen topic. Enkel om mede te delen dat ik het ondertussen te weten gekomen ben. Het is degelijk een foutieve naam, het betreft in feite BETAINE. Voor zover ik weet een eetlustopwekker voor in de boilies. De zoekaktie mag afgesloten worden. WOUDMAN |
| 06/06/2005 05:35u | |
|
Koen de Deckere
website |
Beste woudman, Goed dat je er snel achter gekomen bent wat het was. Ik heb nog rondgezocht maar zonder veel succes :-) Houd er wel rekening mee dat er een aantal kunstmatige eetlustopwekkers in de handel zijn die ongezond en zelfs schadelijk kunnen zijn voor de vissen. Ga dus altijd eerst even na of het om een voor de vissen veilig product gaat (liefst op natuurlijke basis). Veel succes met vissen en goede vangsten! Groetjes, Koen. |
| 06/06/2005 23:32u | |
|
Billi3
|
Dag Allemaal, Betaine is een verteringsenzym dat in de magen van elk dier terug te vinden zijn. Mensen die problemen hebben met de vertering geven ze daarom betain HCI, Dit is vrij verkrijgbaar in de apotheker :-) Kost ongeveer 13€/100gr, dit is ook een hele zuivere vorm van betaine. Hiervan gebruik je maximum 0.4% (van je totale droge mix) bvb op 1kg droge mix voeg je hiervan 4gr bij. groetjes Billie |
| 30/07/2007 16:24u |